شناسهٔ خبر: 47278961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارشی از آخرین تحولات غزه و کرانه باختری در نهمین روز جنگ افروزی اشغالگران؛

هشدار گردانهای قسام به رژیم صهیونیستی/ حملات هوایی به مراکز دولتی غزه/ تداوم حمله راکتی مقاومت/ اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی/ رژه گردان‌های الاقصی در کرانه باختری پس از 16 سال

سخنگوی گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت ادامه بمباران منازل مردم غزه، موشکباران تل آویو از سرگرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس هشدار داد دشمن صهیونیستی در صورتی که بمباران منازل مردم را متوقف نکند، موشکباران تل آویو را از سرخواهیم گرفت.

 

ابوعبیده که از طریق شبکه ماهواره ای الاقصی سخن می گفت، اظهار داشت دشمن جنایتکار صهیونیستی، بمباران منازل و ساختمانهای مسکونی را در ساعات اخیر تشدید کرده است و بر این اساس به دشمن هشدار می دهیم اگر فورا بمباران منازل مردم را متوقف نکند، ما موشکباران تل آویو را ازسر خواهیم گرفت و آن را بار دیگر در تیررس موشکهای خود قرار خواهیم داد.

 

ادامه حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی/ رژه نظامی گردان‌های الاقصی در کرانه باختری

 

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد روز سه‌شنبه (28 اردیبهشت ماه)  اعلام کرد که شهر‌های صهیونیست‌نشین سدیروت و النقب الغربی را هدف حملات گسترده راکتی خود قرار داده است.

 

گردان‌های القدس همچنین تل‌آویو و عسقلان را هدف حملات راکتی جدید خود قرار داد. 

 

سرایا القدس این حملات جدید را در پاسخ به شهادت یکی از فرماندهان میدانی این جنبش و نیز هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی دانست.

 

خبرنگار شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از ترس ازسرگیری حملات راکتی مقاومت، از صهیونیست‌های ساکن مناطق مجاور نوار غزه خواسته فعلا در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند

 

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس هم صبح امروز در پاسخ به حملات جنایتکارانه بامداد امروز جنگنده‌های اسرائیلی به غزه، شهرک «نتیفوت» در اراضی اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد.

 

گردان‌های مقاومت ملی شاخه نظامی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین از حمله به پایگاه نظامی «صوفا» در پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

گردانهای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) نیز شب گذشته پس از گذشت 16 سال در کرانه باختری رژه نظامی برگزار کردند.

 

ازسرگیری حملات هوایی به غزه/ بیش از 70 نقطه هدف قرار گرفت 

 

 

 جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز حملات هوایی خود را به غزه از سر گرفتند.

 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی بیش از 20 نوبت به مناطق شرق و شمال شهر غزه حمله کرده‌اند.

 

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که در این حمله مناطق تل‌الزعتر، منطقة مسعود، الخزندار و التوام هدف قرار گرفتند.

 

همچنین برخی منابع خبری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به محله «النصر» در نوار غزه خبر دادند.

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از شب گذشته و  بامداد امروز با 62 فروند جنگنده، 110 موشک به سمت 65 هدف در غزه شلیک کرده است.

 

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تا این لحظه بیش از 70 مرتبه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرده است

 

منابع فلسطینی اعلام کردند که تعداد شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 212 نفر افزایش یافت.

 

به گفته این منابع، بیش از 100 باب ساختمان هم در حملات رژیم صهیونیستی کاملا تخریب شد.

 

کشته‌شدن 10 صهیونیست در حملات موشکی مقاومت فلسطین

 

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که از ابتدای حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی 10 صهیونیست کشته شده‌اند، این درحالی است که برخی منابع کشته‌ها را تا صد نفر نیز اعلام کرده‌اند و از سانسور شدید این آمار از سوی رسانه‌های این رژیم خبر داده‌اند.

 

 

اختلافات داخلی بین سران صهیونیستی درباره ادامه رویارویی با مقاومت

 

در حالی که مقامات سیاسی اسرائیلی در ظاهرا بر ادامه حملات علیه غزه اصرار دارند ، اما ژنرال‌های ارشد اسرائیلی خواستار توقف فوری درگیری‌ها هستند، زیرا ادامه این درگیری‌ها آن‌ها را به سمت نبردی گسترده‌تر و در نهایت حمله زمینی به غزه پیش می‌برد که آن‌ها به هیچ وجه خواهان آن نیستند و به شدت نگران این هستند که حماس دست به اقداماتی غافلگیر کننده بزند که مستلزم پاسخ با یک عملیات زمینی باشد.

 

اعتصاب گسترده پس از دهه‌ها علیه اشغالگران در کرانه باختری48

 

کرانه باختری و اراضی 48 پس از دهه‌ها امروز شاهد اعتصاب فراگیر فلسطینی‌هاست.

 

 جوانان، فعالان، گروه‌ها و موسسات مدنی خواستار اعتصاب گسترده در امروز سه شنبه در همه مناطق فلسطین اشغالی در راستای ادامه انتفاضه ملت فلسطین شدند که از قدس اشغالی آغاز و به دیگر مناطق کشیده شده است. 

 

فراخوان حماس برای اعتصاب و راهپیمایی سراسری در اراضی اشغالی

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی را به اعتصاب سراسری در روز سه شنبه و برپایی راهپیمایی‌های گسترده به سمت نقاط درگیری با اشغالگران اسرائیلی و مسدود کردن تمامی جاده‌ها و مسیرها به روی شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست دعوت کرد.

 

این جنبش تاکید کرد که ملت فلسطین به آزادی سرزمین خود امیدوار است و حمایت از مقاومت، تنها راه پایان دادن به جنایات دشمن و تعدی علیه محله شیخ جراح، مسجد الاقصی و غزه است.

حماس بیان کرد که در این لحظات تاریخی تمامی فلسطینیان باید دست به دست هم داده و این راه را با عزم و اراده‌ای پولادین ادامه دهند و دشمن را مجبور کنند که حقوق این ملت را به رسمیت شناخته و به جنایات خود علیه آن پایان دهد.

 

این جنبش ضمن ستودن مقاومت و پایداری فلسطینیان در سرتاسر فلسطین، تاکید کرد که شعارهای حمایت‌آمیز از مقاومت در کرانه باختری و اصرار ساکنان غزه به حمایت از مقاومت به رغم ادامه جنایات وحشیانه دشمن، بیانگر این است که جهت قطب نمای این ملت واضح و روشن است و مقابله همه جانبه با دشمن زوال و نابودی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.

 

هشدار مجدد گردانهای قسام به رژیم صهیونیستی؛ موشکباران تل آویو را در صورت ادامه بمباران منازل مردم غزه ازسرخواهیم گرفت 2

 

 

حمله قایقهای توپدار رژیم صهیونیستی به سواحل خان یونس

 

خبرگزاری فلسطین الیوم از حملات قایقهای جنگی رژیم صهیونیستی به سواحل خان یونس در نوار غزه خبر داد.

 

شهادت یک جوان در شمال الخلیل

 

خبرگزاری فلسطین الیوم همچنین از شهادت یک جوان فلسطینی در اردوگاه العروب در شمال الخلیل در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

النخاله: مقاومت، دشمن صهیونیستی را در یک بن بست تاریخی بی سابقه قرار داده است

 

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد مقاومت فلسطین، هر روز، رژیم اسرائیل را ذلیل و خوار می کند و واقعیتهای میدانی را تحمیل کرده و با مقاومت به پیروزی می رسد.

 

وی خاطر نشان کرد ما در نبرد بزرگی به سر می بریم که تمام سرزمین فلسطین را در برگرفته است و گردانهای قدس و گردانهای قسام و دیگر گروهها صفحه جدیدی را در دفاع از قدس و مسجدالاقصی رقم می زنند.

 

دبیرکل جهاد اسلامی تصریح کرد قدس عنوان و نماد نبرد با پروژه صهیونیستی باقی خواهد ماند.

 

وی اظهار داشت مقاومت دشمن را در یک بن بست تاریخی بی سابقه قرار داد و اسرائیل از ورود به نبرد زمینی با مردان مقاومت ناتوان است.

 

دبیرکل جهاد اسلامی تصریح کرد ما خسارتهایی را به دشمن تحمیل می کنیم و اقتدارش را در هم شکسته ایم و نبرد هنوز پایان نیافته است.

 

زخمی شدن دهها فلسطینی در حملات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی

 

کرانه باختری اشغالی همچنان صحنه مبارزه جوانان فلسطینی با نظامیان مجهز به پیشرفته ترین سلاحهاست، نظامیان صهیونیست روز دوشنبه نیز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند.

 

بر اساس گزارش هلال احمر فلسطین، دست کم 54 جوان فلسطینی در حملات نظامیان رژیم اشغالگر به راهپیمایی مخالفت با تجاوز به غزه زخمی شدند.

 

نظامیان صهیونیست همچنین، 6 جوان فلسطینی را در شمال فلسطین اشغالی بازداشت کردند.

 

فلسطین الیوم از عملیات ضد صهیونیستی در نزدیکی الخلیل خبر داد. بر اساس این گزارش، یک خودرو متعلق به شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی الخلیل هدف تیراندازی قرار گرفت و نظامیان صهیونیست در حال تعقیب عاملان این عملیات هستند.

 

خاطر نشان می شود ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه 22 اردیبهشت مناطق مختلف نوار غزه را آماج تجاوزات زمینی و هوایی خود قرار داده است که به شهید و زخمی شدن صدها غیرنظامی بی دفاع و تخریب گسترده زیرساختها و مراکز درمانی این منطقه  شده است.

 

 

گروههای مقاومت اسلامی در غزه به ویژه حماس و جهاد اسلامی نیز به تلافی حملات صهیونیستها به این منطقه، سرزمینهای اشغالی فلسطین را با هزاران راکت و موشک هدف گرفته‌اند که تعدادی از صهیونیستها در این حملات به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.بیشتر کشورهای جهان حملات بی‌رحمانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف فوری آن شده‌اند. همچنین طی روزهای اخیر شهرهای مختلف جهان صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه و قدس اشغالی بوده است.

 

 

انتهای پیام/ر.ی/م.ت/

نظر شما