شناسهٔ خبر: 47266998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر اجرایی بالینی واکسن برکت عنوان کرد

واکسن «کوو ایران برکت» یک گام تا واکسیناسیون عمومی

حسینی، مدیر اجرایی آزمایش انسانی واکسن برکت گفت: واکسن کوو ایران برکت در حال تزریق به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم آزمایش انسانی است و تا واکسیناسیون عمومی آن یک گام باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حامد حسینی با بیان اینکه مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت چند روزی است که آغاز شده است، افزود: مرحله سوم واکسیناسیون در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و بوشهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این مرحله، در پنج نقطه در تهران از جمله فرهنگسرای اشراق، هتل ارم، پارک بعثت، شهرک والفجر و شهرک استقلال تزریق می‌شود.

حسینی اضافه کرد: تا پایان اردیبهشت این واکسن به عنوان نخستین واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ هزار نفر تزریق می‌شود.

مدیر سامانه ۴۰۳۰ و ثبت نام از داوطلبان واکسن کووایران برکت هم گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر در این شش استان داوطلب تزریق واکسن شده اند و از طریق این سامانه و پیام رسان آی گپ این ثبت نام‌ها انجام شده است.

سیدرضا مظهری افزود: این افراد پس از بررسی سوابق پزشکی، ۲۰ هزار نفر انتخاب و پس از تماس با آن‌ها به نقاط معرفی شده مراجعه می‌کنند و پس از انجام آزمایش‌های اولیه، واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان حتما باید برای تزریق این واکسن ثبت نام کنند اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام و تزریق واکسن کووایران برکت با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

در هفته قبل ۳۰۰ هزار دز واکسن کووایران برکت به وزار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد و این عدد تا پایان اردیبهشت به یک میلیون دز خواهد رسید.

نظر شما