شناسهٔ خبر: 47265768 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران خبر داد:

کاهش 25 درصدي قيمت ماشين‌هاي اداري

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: به علت افت قیمت ارز شاهد کاهش قیمت‌ها تا 25 درصد در بازار ماشین‌های اداری بوده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا فرجی افزود: در 20 روز گذشته که شاهد کاهش قیمت ارز بودیم، همزمان قیمت انواع ماشین‌های اداری و رایانه کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: کالا‌های سخت افزاری رایانه‌ای مانند پرینتر‌ها و تبلت‌ها مثل کالا‌های دیگر چسبندگی قیمت ندارد و از آن جایی که واحد‌های صنفی اتحادیه در مراکز خاص مثل مجتمع‌ها و پاساژ‌ها و برخی از خیابان‌های خاص مثل جمهوری و ایرانشهر هستند بنابراین رقابت بسیار سنگین است و کسی نمی‌تواند کالایی را به امید این که گران شود و سود بیشتری کند نگه دارد چرا که رقیبش همان کالا را ارزان‌تر می‌فروشد.
فرجی افزود: به عنوان مثال پرینتر 404 اچ پی که قیمت آن شش میلیون و 800 هزار تومان بود در چند روز گذشته به پنج میلیون و 800 هزار تومان کاهش یافت و این کاهش قیمت برای کالا‌های دیگر هم بوده است.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: مدل کالا‌های صنف ما به شکلی است که اگر کالا را در یک بازه زمانی مشخص بخواهید بیشتر نگه دارید یک مدل جدیدتر جایگزین مدلی می‌شود که شما در واحد صنفی دارید و در واقع با نفروختن کالا ضرر خواهید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی در پایان در خصوص تخلفات واحد‌های صنفی افزود: مشتریان می‌توانند برای رسیدگی به شکایات به سایت اتحادیه و قسمت شکایات مراجعه کنند و بعد از ثبت، در کمتر از یک هفته به شکایت آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

نظر شما