شناسهٔ خبر: 47263904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چشم امید جودوی ایران بازهم به دادگاه CAS

فدراسیون جودوی ایران با طرح شکایت دوباره در دادگاه بین المللی ورزش امیدوار به شکستن رای محرومیت فدراسیون جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مسابقات قهرمانی جهانی 2019 در ژاپن بود که جودوی ایران با رای صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی تعلیق دائم شد. به همین دلیل بلافاصله فدراسیون جودوی ایران، پرونده ای را در دادگاه حکمیت ورزش  تشکیل داد و پس از فراز و نشیب های فراوان در نهایت دادگاه حکمیت ورزش رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، مبنی  بر تعلیق نامحدود با قبول پیش شرط را ابطال و پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع کرد. 


بعد از اعلام رای دادگاه حکمیت ورزش و رفع تعلیق دائم، مسئولان فدراسیون جودوی ایران رایزنی های فراوانی را انجام دادند تا اینکه تیم ملی جودوی ایران توانست در فروردین ماه سال جاری در مسابقات جودوی قهرمانی آسیا(قرقیزستان) شرکت کند. در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا دیدار رسمی رئیس فدراسیون ایران با رییس فدراسیون جهانی جودوانجام شد که ویزر مجددا بر اجرای پیش شرط تعیین شده ای که مغایر با منشور المپیک بوده و قبلا توسط دادگاه حکمیت ورزش باطل اعلام شده بود، اصرار داشت. 


بار دیگر و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بدون دعوت از حضور نمایندگان ایران  به 4 سال محرومیت جودو ایران رای داد.


با توجه به تصمیمات اخیر فدراسیون جهانی، مسئولان فدراسیون جودوی ایران اعلام کردند طی هماهنگی های لازم و جلسات مشترک با مسئولین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و مشاوره با وکلای مجرب ورزش به این نتیجه رسیدند که در فرصت باقی مانده برای احقاق حق قانونی جودو ایران  بازهم در دادگاه حکمیت ورزش بر علیه این رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو که غیر منطبق با موازین حقوقی می باشد، پرونده ای تشکیل دهد.
حالا با توجه به اینکه جودوی ایران یک سهمیه المپیک هم کسب کرده، بار دیگر چشم امید اهالی این رشته به دادگاه CAS خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما