شناسهٔ خبر: 47262431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

خلبان مستعفی اسرائیل: ارتش اسرائیل یک سازمان تروریستی است

ابنا

«یوناتان شاپیرا» خلبان مستعفی اسرائیل ارتش این کشور را سازمانی تروریستی و فرماندهان آن را جنایتکار جنگی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «یوناتان شاپیرا» که از معدود مخالفان سیاست‌های اشغالگرایانه و سرکوب گرایانه دولت تل‌آویو علیه فلسطینیان است، سال 2003 از ارتش اسرائیل به دلیل آنکه نمی‌خواست بخشی از یک سازمان تروریست» باشد، استعفا داد.

وی پس از استعفا کمپینی که سایر نظامیان اسرائیلی را به کناره‌گیری از سمت خود تشویق می‌کرد، راه اندازی کرد. بواسطه این کمپین که او و دوستانش راه اندازی کردند، از سال 2003 تاکنون 27 خلبان دیگر نیز در ارتش اسرائیل از نیروی هوایی استعفا داده‌اند.

شاپیرا به دلیل شرکت در تظاهرات حمایت از حقوق فلسطینیان و برگزاری کنفرانس‌های بین المللی به منظور جلب توجه افکار عمومی نسبت به جنایات جنگی ارتش اسرائیل از کار اخراج و مجبور به مهاجرت به نروژ شده است.

وی در مصاحبه با خبرنگار آناتولی درباره علت پیوستن به ارتش اسرائیل و دلایل تغییر دیدگاهش گفت: شمار کسانی که در اسرائیل با من هم‌عقیده هستند از چند هزار نفر فراتر نمی‌رود، اسرائیل جامعه را شستشوی مغزی داده و نمی گذارد چشمان آنها واقعیت را ببیند.

شاپیرا که سال 1993 به ارتش پیوسته و سال 2003 پس از انتفاضه دوم کم کم شروع به دیدن واقعیات کرده است، در ادامه افزود: ارتش اسرائیل یک سازمان تروریستی است، فرماندهان آن جنایتکار جنگی هستند. دولت اسرائیل یک دولت نژادپرست یهودی است و کل منطقه را به فاجعه می کشاند. این عقیده من است و مطمئنم که بسیاری از مردم نیز می‌دانند که واقعیت قضیه این است اما نمی‌خواهند آن را بیان کنند.

وی افزود: این یک واقعیت است و باید آن را بگویم. وظیفه من این است که به عنوان یک خلبان و افسر سابق ارتش اسرائیل این را بگویم. به جامعه جهانی می‌گویم که باید از فلسطینیان در برابر وضعیتی که در آن قرار داریم، محافظت کنیم. زیرا آنها را به دلایل قومی به قتل می‌رسانند.

این خلبان مستعفی ارتش اسرائیل تصریح کرد: نباید توقع هیچ خیری از رهبران اسرائیل داشت. منتظر چیزی از آنها نباشید. حتی از امثال من به عنوان اسرائیلی‌های چپ‌گرا هم انتظار زیادی نداشته باشید، چون تعداد ما بسیار کم است و به اندازه کافی قدرت برای تغییر رویه نداریم. ما به مداخله خارجی و اعمال فشار زیادی از بیرون احتیاج داریم. برای جلوگیری از وقوع این فاجعه به فشارهای هرچه بیشتر خارجی نیاز داریم.

شاپیرا ضمن انتقاد از سیستم آموزشی و رسانه‌ای اسرائیل اذعان داشت: اسرائیل مردم شستشوی مغزی داده و از دیدن واقعیت جلوگیری می‌کند. کودکان در اسرائیل در یک سیستم آموزش نظامی بسیار صهیونیستی تربیت می شوند.

………………….

پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما