شناسهٔ خبر: 47255960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

با پشتیبانی از تاجزاده رؤیاهایمان را فریاد می‌کنیم

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «با پشتیبانی از «تاجزاده» رؤیاهایمان را فریاد می‌کنیم» درباره‌ی کاندیداتوری سیدمصطفی تاجزاده در انتخابات ۱۴۰۰ نوشت:

ملت ایران، قرن‌هاست برای رؤیاهای بلند «آزادی، استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خویش» جنگیده و کارنامه درخشانی دارد. در فرازهایی از تاریخ هم در چنگ استبدادهای وحشتناکی گرفتار بوده. حکومت مردم سالارانه «کوروش هخامنشی» فرازی از تاریخ پرافتخار این ملت است. متأسفانه آن حکومت مردمی به استبداد «خسروانی» سلسله‎‌های مختلف و نهایتاً «خسروانی ساسانی» منتهی شد به گونه‌ای که وقتی «عرب‌های مدعی مسلمانی» هجوم آوردند، عموم مردم و سپاهیان سرخورده از ظلم خسروان، برای مهاجمان آغوش گشودند ولی هیهات که نه با «ولایت عدل محمدی و علوی» که با «خلافت ظلم اموی و عباسی» مواجه شدند.

قرنها بعد مردم سرخورده از استبداد «سلطنت مطلقه»، خواستار «سلطنت مشروطه» شدند تا امور کشور توسط مجلس منتخب مردم و دولت مسئول در برابر مجلس اداره شود ولی دوباره با استبداد پهلوی مواجه شدیم. مردم در تداوم انقلاب مشروطه و به رهبری امام خمینی(قدّس سرّه) با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خواستار نفی «سلطنت مطلقه» شدند و بنا شد که جمهور مردم تصمیم‌گیر اصلی کشور باشند ولی متأسفانه باز هم جمهوریت به طاق نسیان سپرده شد و اسلامیت هم در اصل «ولایت فقیه» آن هم با قرائت خاص «ولایت مطلقه» و «فوق قانون بودن ولی فقیه» و «نامتناهی بودن اختیارات ولی فقیه» خلاصه گردید و بر همین اساس شاهد دولت پنهان و موازی و سلطه تصمیماتش شدیم به گونه‌ای که شمّه‌ای از آن در فایل افشا شده ظریف، بیان گردید.

مردمی که تعبیر رؤیای «استقلال، آزادی و مردم‌سالاری» را در پیروزی انقلاب دیده بودند، مجبور شدند با خیزش «دوم خرداد ۷۶» به تحقق رؤیاهای فراموش شده خود همّت کنند. دولت مردمی دوم خرداد در طول هشت سال کارنامه افتخارآمیزی از خود به یادگار گذاشت ولی به هر دلیل دوباره در بر پاشنه‌ای دیگر چرخید و مردم هشت سال دیگر با دولتی مواجه شدند که از طرف کانون‌های قدرت «معجزه هزاره سوم»، «محصول دعای امام زمان(عج)» و «زنده کننده شعارهای انقلاب» و … خوانده شد و فلاکت‌بارترین دوران را برای ایران و ایرانی رقم زد که یکی از نتیجه‌های شوم سیاست‌هایش تحریم‌های ظالمانه بی‌سابقه از طرف شورای امنیت سازمان ملل و گسستگی وحدت ملی بود.

البته مردم در سال ۸۸ برای طرد «دولت فاجعه» اقدام کردند و «میرحسین» فریادگر امیدهایشان شد ولی به هر دلیل، شد آنچه نباید می‌شد و آن امید، شکوفا نگردید و به حصر ده ساله میرحسین، رهنورد، کروبی و زندانی شدن بسیاری از فرزندان خلف مردم و… انجامید و بعد از آن به‌خصوص با شروع دولت روحانی، به اعتراف همگان با دولت موازی قوی و مسلّط مواجه شدیم و نظارت استصوابی، مردان کاردان را از میدان سیاست راند و… .

امروز تاجزاده آمده و کاندیدایی است که به صراحت و بلندتر از دیگران رؤیاهای ما را فریاد می‌‎زند و ما می‌خواهیم با پشتیبانی از او، طنین فریاد رؤیاهایمان را به گوش جهانیان برسانیم تا اگر امروز هم نتوانستیم آنها را تحقق بخشیم، حداقل در تاریخ ثبت‌شان کرده باشیم. تاجزاده رؤیاهای ما را این گونه فریاد می‌زند:

«۱٫ بازگشت حکومت به مردم؛ ۲٫ اولویت‌دادن به دانش و توانایی به‌جای سرسپردگی؛ ۳٫ گفت‌وگوی آزاد و آشتی با خود و جهان؛ ۴٫ بهره‌مندی هر کس شناسنامه ایرانی دارد و مالیات می‌دهد از حق رای و حقوق شهروندی؛ ۵٫ تنش‌زدایی و عادی‌سازی روابط با آمریکا و گسترش مناسبات با همه‌ی کشورها از چین و روسیه تا اروپا و هند؛ ۶٫ برچیدن بساط گزینش‌های عقیدتی و نظام سهمیه‌بندی خودی/غیرخودی؛ ۷٫ واداشتن نظامیان به بازگشت به پادگان و انجام صرفاً وظایف ذاتی خود در دفاع از امنیت عمومی و ملّی؛ ۸٫ اجرای بدون تنازل قانون اساسی به‌خصوص دو فصل سوم و پنجم که بر حقوق شهروندان و حق حاکمیت ملت تصریح دارد و فراموش شده است؛ ۹٫ دوره‌ای و انتخابی شدن رهبری؛ ۱۰٫ چند صدا شدن صداوسیما و امکان تاسیس شبکه‌های خصوصی؛ ۱۱٫ نهادینه شدن استقلال و بی‌طرفی دستگاه قضایی؛ ۱۲٫ ادغام نهادهای موازی در نهادهای قانونی؛ ۱۳٫ تضمین آزادی انتخابات؛ ۱۴٫ امنیت برای همه ایرانیان نه فقط حاکمان و طرفدارانشان»

اینها نمونه‌هایی از رؤیاهای ما مردم است که در سال ۵۷ و خرداد ۷۶ و خرداد ۸۸ در صدد تحقق بخشیدن به آنها برآمده‌ایم و امروز هر کس این رؤیاها را بلندتر فریاد بزند، ما او را پشتیبانی خواهیم کرد. ما با آقای تاجزاده عقد اخوّت نبسته‌ایم و اگر پشتیبان اوییم، چون او را فریادگر این رؤیاها می‌یابیم. امید داریم دیگر کاندیداها نیز فریادگر این رؤیاها شوند و توانمندترینشان برای تحقق آنها، انتخاب گردد.

انتهای پیام

نظر شما