شناسهٔ خبر: 47249864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش قدسنا

شلیک 300 موشک و راکت به فلسطین اشغالی طی 24 ساعت گذشته / تنها 5 درصد موشک ها از سوی سامانه گنبد آهنین منهدم شد / رئیس سابق موساد: ما در آستانه فاجعه قرار داریم

یک متخصص آمریکایی دفاع موشکی: طبق برآورد من، گنبد آهنین فقط ۵ درصد راکت‌های شلیک شده به مناطق اشغالی را رهگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش  خبرگزاری قدس (قدسنا) ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه خبر داد که از ۷ صبح امروز تا ۷ عصر ، 300 موشک و راکت از غزه به سوی شهر‌های اشغالی شلیک شده است.

 

از ابتدای درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در دوشنبه شب گذشته تا کنون ۱۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

 

در عملیات امروز مقاومت که در انتقام از خون شهدای اردوگاه الشاطئ انجام شد، علاوه بر تل‌آویو، فرودگاه «بن گوریون» و شهرها «رمت گن»، «ریشون لتسیون» و «گفعات شموئیل» نیز هدف قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که به دنبال حملات راکتی امروز در تل‌آویو و چند شهر دیگر منع آمد و شد وضع شده است.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی با اشاره به اینکه حوادث کنونی به نفع جنبش حماس است، نوشت: «تشدید تنش‌ها به پایان برسد یا نه، حماس به آنچه می‌خواست رسید؛ بویژه اینکه تصاویر حملات آن به تل‌آویو و انتقام‌گیری از حوادث قدس موجود است، پلاکاردهای بزرگ در تمجید حماس و رهبران آن و دفاع حماس از قدس و ناموس فلسطینیان در مسجدالأقصی وجود دارد و در طولانی مدت پیروزی ضمنی برای حماس خواهد بود، جنبشی که به اسرائیل حمله می‌کند و عامل بازدارنده‌ای برای آن است».

 

 

در همین ارتباط «افرایم هالیوی» رئیس سابق موساد گفت: «ما در آستانه فاجعه قرار داریم. این، تاریکی پیش از پرتگاه است».

 

«رانی دانیل» تحلیلگر نظامی و افراطی صهیونیست نیز که از افراد نزدیک به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «من مطمئن نیستم که فرزندانم در اینجا، آینده‌ای داشته باشند و گمان نمی‌کنم که آن‌ها در اینجا بمانند».

همچنین «بنی موریس» مورخ اسرائیلی نیز نوشت: «طی چند سال آینده اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و یهودیان در این سرزمین به اقلیت تبدیل می‌شوند، یا طرد یا کشته می‌شوند و خوش‌شانس کسی است که به آمریکا و اروپا فرار کند».‌

 

فلسطینیان ساکن شهرک «عزون» در شرق شهر «قلقیلیه» در کرانه باختری اشغالی که از سه طرف در محاصره شهرک نشینان صهیونیست قرار دارند، از شلیک موشک از غزه به شهرک نشینان در کرانه باختری به وجد آمدند.

 

به محض اصابت موشک، مکانی که موشک در آن فرود آمده است به محلی برای بازدید فلسطینی‌هایی که به تعداد زیاد به آن شتافتند تبدیل شد تا عکس بگیرند و صحنه‌های بی بدیل خلق کنند.

 

 

«حسن شبیطیه» از ساکنان «عزون» به خبرگزاری صفا گفت: در حالی که شهرک نشینان به محض شنیدن صدای موشک به پناهگاه می روند، فلسطینی‌ها در اینجا شادمان هستند و جشن می‌گیرند.

 

ساکنان «عزون» باقیمانده تک‌های موشک را برداشته و راهپیمایی گسترده در خیابان‌های این شهرک برگزار کرده و شعارهایی در حمایت از مقاومت سر دادند.

 

شهرک «عزون» از مناطق فاجعه زده از حیث شهرک سازی و محاصره از سوی اشغالگران قرار دارد و بخش اعظم اراضی آن مصادره شده است و سه شهرک صهیونیست‌نشین و یک پادگان نظامی در آن احداث شده است و با سیم‌های خاردار احاطه شده است و معمولا تنها ورودی آن با موانع آهنی بسته است.

 

 

یک متخصص آمریکایی دفاع موشکی همچنین  کارآمدی سامانه دفاع موشکی صهیونیست‌ها موسوم به گنبد آهنین را زیر سوال برد. در بحبوحه دور تازه درگیری‌ها در اراضی اشغالی و ناکامی رژیم صهیونیستی در مهار حملات موشکی مقاومت، تئودور پستول، استاد علوم، فناوری و سیاست امنیت ملی در انستیتوی فناوری ماساچوست گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که گنبد آهنین واقعاً کار کند.

 


متخصص دفاع موشکی و دیگر جنبه‌های جنگ مدرن تاکید کرد طبق برآورد من، گنبد آهنین فقط ۵ درصد راکت‌های شلیک شده به مناطق اشغالی را رهگیری می‌کند.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما