شناسهٔ خبر: 47238767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت

تحلیلگران مسائل انرژی بر این باورند که بحران کمبود بنزین در جنوب شرق آمریکا در پی حمله هکری به خط لوله کلونیال طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

  حمله سایبری اخیر موجب توقف فعالیت خط لوله کلونیال یکی از بزرگترین خطوط انتقال انرژی در آمریکا شد و این مساله رشد فزاینده تقاضای بنزین در مناطق جنوب شرقی آمریکا را به همراه داشته است.

 بر اساس این گزارش، تحلیلگران پیش بینی می کنند که بحران کمبود بنزین در جنوب شرق آمریکا تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

تازه ترین بررسی ها نشان می دهد ایالت هایی مثل کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی ویرجینیا و جورجیا همچنان با کمبود شدید بنزین روبرو هستند و 90 درصد پمپ بنزین های واشنگتن نیز تا روز جمعه بدون بنزین بوده اند.

تا عصر روز جمعه، 65 درصد پمپ بنزین های کارولینای شمالی، 48 درصد پمپ بنزین های کارولینای جنوبی 47 درصد پمپ ای جورجیا و 45 درصد پمپ بنزین های ویرجینیا بدون بنزین بوده اند.

تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی کمبود شدید بنزین در این ایالت ها، رشد فزاینده تقاضای سوخت پس از قطع فعالیت خط لوله کلونیال است. مردم این ایالت ها از ترس طولانی شدن قطع بنزین، صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها تشکیل داده و اقدام به ذخیره کردن بنزین می کنند.

جمهوریخواهان از اخبار مربوط به کمبود شدید سوخت، برای انتقاد از دولت بایدن استفاده می کنند. کاخ سفید نیز طی هفته گذشته سعی کرد تا نشان دهد تامین سوخت این ایالت ها در اولویت برنامه های دولت بایدن است.

بایدن نیز در اظهاراتی تلاش کرد تا نگرانی مردم درباره کمبود بنزین را کاهش دهد.

شرکت کلونیال اذعان کرده است که 5 میلیون دلار باج درخواستی هکرها را از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کرده و فعالیت این خط لوله به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت.

 

نظر شما