شناسهٔ خبر: 47236782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین خبرهای مربوط به ششمن روز جنگ تمام عیار اشغالگران با مردم غزه/

145 شهید و 1150 مجروح و ادامه تجاوزات وحشیانه به مناطق مسکونی غزه/ تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با هنیه/ درخواست برخی وزیران صهیونیست از نتانیاهو برای توقف فوری تجاوزات/ هنیه: مقاومت همچنان به دفاع از ملت فلسطین ...

ادامه تجاوزات وحشیانه به مناطق مسکونی غزه، تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با هنیه/ درخواست صهیونیستها برای توقف فوری تجاوزات، درخواست ابومازن از بایدن برای پایان دادن به تجاوزات تل آویو و درگیری ها در بیت لحم و الخلیل میان نظامیان صهیونیست و معترضان فلسطینی از جمله خبرهای مربوط به پنجمین روز جنگ تمام عیار اشغالگران است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گروههای مقاومت از ساعت 7 صبح تا 7 عصر امروز شنبه، 278 راکت به سمت شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرده اند.

 

خبر دیگر اینکه رباط پایتخت مغرب شاهد تجمع اعتراض آمیز مردم این کشور در همبستگی با مردم غزه و قدس و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

 

اعتراضات در بیت لحم و الخلیل

 

شبکه الجزیره از درگیری ها در بیت لحم  و الخلیل میان نظامیان صهیونیست و معترضان فلسطینی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن معترضان فلسطینی در بیت لحم از بمبهای صوتی استفاده کردند.

 

تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با هنیه

 

خبر دیگر اینکه وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و قدس را بررسی کرد.

 

وزیر خارجه قطر گفت ما بار دیگر بر قرار گرفتن در کنار برادران فلسطینی خود و لزوم تحرک جامعه بین المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل به غزه و مسجدالاقصی تاکید می کنیم.

 

درخواست برخی وزیران نتانیاهو برای توقف فوری تجاوزات به نوار غزه

 

شبکه سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از درخواست برخی وزیران کابینه رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم برای پایان دادن به تجاوزات نظامی به نوار غزه خبر داده است.

 

بر اساس گزارش این شبکه، این وزیران در نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند بانک اهداف ارتش اسرائیل پایان یافته است.

 

تماس تلفنی ابومازن با بایدن

 

خبرگزاری رسمی فلسطین از تماس تلفنی ابومازن با رئیس جمهوری آمریکا خبر داد. ابومازن از بایدن خواسته است برای پایان دادن به تجاوزات رژیم اسرائیل دخالت کد.

 

ابومازن به بایدن گفته است امنیت زمانی محقق خواهد شد که اشغال سرزمین فلسطین پایان یابد.

 

آخرین آمار شهدا و مجروحان در ششمین روز جنگ

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه آخرین آمار شهدا و مجروحان در ششمین روز جنگ تمام عیار و وحشیانه رژیم صهیونیستی را 145 شهید از جمله 23 زن و 1150 مجروح اعلام کرد.

 

این وزارت همچنین از آواره شدن شمار زیادی از خانواده های فلسطینی در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه به سبب تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر داده است.

 

هشدار هنیه به رژیم صهیونیستی درباره عواقب تجاوزگری

 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت قدس و مسجدالاقصی اساس نزاع با دشمن صهیونیستی هستند. وی افزود ما بارها به دشمن درباره خدشه وارد کردن به مسجدالاقصی هشدار داده ایم، مسجدالاقصی قبله و هویت و عقیده و عامل شعله ور شدن انقلاب ما است.

 

هنیه همچنین گفت جنایتی که اشغالگران در اردوگاه الشاطی شهر غزه مرتکب شدند، بر عجز و ناتوانی و شکست دشمن مهر تایید می زند.

 

وی افزود این شکست حجم بن بست و تنگنای دشمن را در برابر عظمت مقاومت و غافلگیریهای مردان باوفای آن مورد تاکید قرار می دهد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت ما اشغالگران را مسئول کامل ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان می دانیم و تکید می کنیم که مقاومت به دفاع از مردم بزرگ خود ادامه خواهد داد و شکست را به ارتش دشمن تحمیل خواهد کرد و آن را از ادامه جنایات بازخواهد داشت.

 

رونمایی از موشکهای پیشرفته جدید جهاد اسلامی

 

گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از موشکهی جدید و پیشرفته خود رونمایی کرد و تاکید کرد یکی از این موشکهای پیشرفته موشک القاسم است که امروز به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک شد.

 

گردانهای القدس از شلیک 150 موشک در عصر روز شنبه به سمت شهرکهای صهیونیست نشین خبر داده است.

 

هشدار سخنگوی گردانهای القدس به رژیم صهیونیستی

 

سخنگوی گردانهای القدس تاکید کرده است ما اعلام می کنیم که همچنان غافلگیریهای زیادی را رو خواهیم کرد که دشمن را حیرت زده خواهد کرد.

 

این سخنگو خطاب به رژیم صهیونیستی گفت ما در انتظار آمدن نیروهای زمینی شما به داخل نوار غزه هستیم تا بخشی از قدرت خود را به شما نشان دهیم.

 

وی تاکید کرد شعاع و محدوده موشکی ما در این حمله به الخضیره و تل آویو رسیده است.

 

خاطر نشان می شود ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه 22 اردیبهشت مناطق مختلف نوار غزه را آماج تجاوزات زمینی و هوایی خود قرار داده است که به شهید و زخمی شدن صدها غیرنظامی بی دفاع و تخریب گسترده زیرساختها و مراکز درمانی این منطقه  شده است.

 

گروههای مقاومت اسلامی در غزه به ویژه حماس و جهاد اسلامی نیز به تلافی حملات صهیونیستها به این منطقه، سرزمینهای اشغالی فلسطین را با هزاران راکت و موشک هدف گرفته‌اند که تعدادی از صهیونیستها در این حملات به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.بیشتر کشورهای جهان حملات بی‌رحمانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف فوری آن شده‌اند. همچنین طی روزهای اخیر شهرهای مختلف جهان صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه و قدس اشغالی بوده است.

نظر شما