شناسهٔ خبر: 47235114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه از انتخابات ریاست جمهوری/ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

آخرین و پنجمین روز از مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید؛ در این گزارش اخبار کوتاه امروز را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آخرین مهلت نام‌نویسی از داوطلبان راهیابی به ساختمان پاستور ساعت 18 امروز به پایان رسید و پرونده‌ی این مرحله از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بسته شد.

**محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغازین لحظات شروع ثبت‌نام، با حضور در ستاد انتخابات اقدام به نام‌نویسی کرد.

**علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دقایقی ابتدایی ثبت‌نام، به ستاد انتخابات رفت و داوطلب راهیابی ساختمان پاستور شد. وی در اظهاراتی بی‌سابقه که با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد، گفت: حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود.

**شمس‌الدین حسینی نماینده فعلی مجلس و وزیر اسبق اقتصاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

**مسعود پزشکیان نماینده فعلی مجلس و وزیر دولت اصلاحات بعد از ثبت‌نام، گفت که کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم.

**سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از چهره‌های شاید کمتر سیاسی برای تصدی قوه مجریه اسم نوشت.

**عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی به ستاد انتخابات رفت و برای پاستورنشینی نام‌نویسی کرد و بعد از قرائت بیانیه، در پاسخ به انتقادات به عملکردش در حوزه مسکن سکوت کرد.

**آیت‌الله رئیسی صبح امروز طی بیانیه‌ای درباره حضور خود در انتخابات 1400 تصریح کرد: برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه‌های سیاسی، به‌صورت مستقل به صحنه آمده‌ام.

**علیرضا زاکاانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و اظهار داشت: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنان طلبکارانه به میدان آمدند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند.

**سعید محمد داوطلب ریاست‌جمهوری طی توئیتی در واکنش به سخنان لاریجانی تصریح کرد: به کسانی که هویت خودشان را مدیون پادگان و دادگاه هستند به‌صراحت می‌گویم به حول و قوه الهی، امروز آغازی بر پایان اشرافیت خانوادگی است.

**سید صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با صدور بیانیه‌ای از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد و علت آن را تلاش برای پیروزی جبهه اصلاحات عنوان کرد.

**مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری که سال‌های 92 و 96 برای انتخابات پا پیش گذاشت ولی تأیید صلاحیت نشده بود، برای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

**سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما با همراهی یک مینی‌بوس هوادارانش به ستاد انتخابات رفت و بعد از معرفی دستیارانش گفت "بارها گفته و با صدای بلند می‌گویم که «من روحانی نیستم»؛ آمده‌ام که به‌زیر میز تبعیض و فساد بزنم".

**حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد که به‌جهت حمایت از آیت‌الله رئیسی، از ثبت‌نام نامزدهای حزبی خود به نفع ایشان منصرف شد.

**حجت‌الاسلام سید عباس نبوی استاد حوزه و دانشگاه با حضور در ستاد انتخابات، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

**آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز به وزارت کشور رفت و برای انتخابات ثبت‌نام کرد. وی در نشست خبری با تأکید بر اینکه بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند، تصریح کرد: من رقیب جناح‌های سیاسی و این گروه و آن گروه نیستم بلکه رقیب ناکارآمدی هستم.

**در ادامه انصراف‌ها به نفع آیت‌الله رئیسی، محمد ناظمی اردکانی وزیر دولت نهم از عرصه انتخابات خارج شد.

**محمد خوش‌چهره نماینده مجلس هفتم با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

**علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی طی بیانیه‌ای از حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد.

**زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید که از داوطلبان شورای شهر هم هست، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

**محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات طی بیانیه‌ای از حضو در انتخابات انصراف داد.

**اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های روحانی به ستاد انتخابات رفت و ثبت‌نام کرد و با بیان اینکه قصد ورود به انتخابات را نداشتم، اظهار داشت: آنچه به عنوان معاون اول اختیارش را نداشتم، اجرایی خواهم کرد.

**علی نیکزاد نایب رئیس مجلس از حضور در عرصه انتخابات انصراف داد.

**حجت‌الاسلام محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با حضور در وزارت کشور، در انتخابات نام‌نویسی کرد.

**حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت در انتخابات اسم نوشت.

**عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور تالار وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

**محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد و در کنایه‌ای به لاریجانی گفت: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست؛ اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است.

**سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات، برای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت: مردم انتخابی کنند که تجربه‌ی گذشته تکرار نشود.

**ساعت 18 شنبه 25 اردیبهشت‌ماه 1400 درب‌های وزارت کشور بسته شد و فرایند نام‌نویسی از داوطلبان به پایان رسید.

**امروز 288 نفر برای تصدی قوه مجریه کشور ثبت‌نام کردند و مجموع تعداد داوطلبان به 592 نفر رسید.

انتهای پیام/

نظر شما