شناسهٔ خبر: 47233689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس:

آمادگي مقاومت براي نبرد زميني از آمادگي موشکي آن هم بيشتر است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت امکاناتی دارد که هنوز به کار نرفته و از آنچه که قبلا استفاده کرده نیز قوی‌تر و کوبنده‌تر است.
به گزارش خبرگزاری آریا، صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام اینکه اشغالگران کنترل و موازنه را در رویارویی با ملت فلسطین در هر جایی که فلسطینیان حضور دارند از دست داده اند، به رژیم صهیونیستی هشدار داد مقاومت، امکاناتی دارد که هنوز به کار نرفته و از آنچه که قبلا استفاده کرده نیز قوی‌تر و کوبنده‌تر است و آمادگی مقاومت برای نبرد‌های زمینی بیشتر از توانایی‌های موشکی آن است.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطینی سند، العاروری تأکید کرد اینکه جبهه‌ها در کرانه باختری و نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 میلادی مکمّل یکدیگر هستند، کلید پیروزی است و اشغالگران نمی‌توانند بر ملت ما پیروز شوند و ما متحد هستیم.
العاروری بامداد امروز به شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: «ما در نبردی هستیم که می‌توانیم دستاورد‌ها و پیروزی‌هایی داشته باشیم و ما در حماس در قلب نبرد هستیم و برای حق مان در سرزمین مان می‌جنگیم.»
وی تأکید کرد «نبردی که امروز درگیرش هستیم نبرد قدس است و از آن به نمایندگی از همه امت اسلامی دفاع می‌کنیم و به ارتباط با همه طرف‌ها برای یاری ملتمان ادامه می‌دهیم.»
العاروروی افزود «شاهد هستیم که همسویی با مسئله ما رو به افزایش است و برخی کشور‌ها و سازمان‌ها در حال بسیج کردن حمایت‌ها و پشتیبانی از ملت ما هستند. علت مشکل در اراضی فلسطین نیز حضور اشغالگران و شهرک نشینان آنهاست.»
وی از ملت فلسطین خواست «خسته نشوند و به اشغالگران اجازه ندهند هیچ بخشی از ملت ما را از یکدیگر جدا کنند. آرمان ما به فداکاری نیاز دارد.»
العاروری تصریح کرد «همه تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و همراهی برخی افراد پست و فرومایه در منطقه عربی ما بر باد رفت و مقاومت و قدس و حق فلسطین در صدر قرار گرفته است. همواره به جوانانمان در کرانه باختری و قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 میلادی می‌گویم این همان زمانی است که در تاریخ ثبت می‌شود.»
وی افزود «ما می‌توانیم موفق و از دست اشغالگران راحت شویم و لازم است که همگان مسئولیت پذیر باشند و امیدوارم بر روند مقاومت با اشغالگری در کرانه باختری و غزه و قدس افزوده شود.»
معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: «اگر مقاومت ملت ما در همه جا نبود امکان نداشت آمریکا، اخراج ساکنان قدس از خانه هایشان را محکوم کند. ایستادگی ملت ما به توقف اقدامات اشغالگران علیه محله الشیخ جراح کمک کرد.»
العاروری گفت: «مقاومت، امکاناتی دارد که هنوز به کار نگرفته و از آنچه که قبلا استفاده کرده ایم نیز قوی‌تر و کوبنده‌تر است و مقاومت می‌تواند دشمن را غافلگیر کند. آمادگی ما برای نبرد‌های زمینی بیشتر از توانایی‌های موشکی ماست.»
وی تصریح کرد: «نبرد زمینی، فاجعه اشغالگران خواهد بود و از این نبرد فقط زمانی خارج خواهند شد که موازنه درگیری تغییر خواهد کرد و به آنچه می‌گویم به خوبی واقفم. همه تلاش ما در مقاومت و تدارک در مرحله گذشته با هدف مجهز شدن و آمادگی برای نبرد زمینی بوده است.»
العاروری تصریح کرد «اشغالگران شب گذشته مانور فریبکارانه‌ای انجام دادند تا نیرو‌های ما را به تحرک سریع و آشکار با هدف دفع حمله زمینی ادعایی وادار کنند. مقاومت فریب این نیرنگ را نخورد و اشغالگران این توهم را دارند که می‌توانند نیرو‌های ما را به راحتی شکار کنند، اما نمی‌دانند که مقاومت شیوه‌ای برای مقابله با تجاوز طراحی کرده است که قابل شناسایی نیست. ما با همه وسایل با اشغالگران و برای دراز مدت و صبر و ایستادگی ما تا محو آن‌ها می‌جنگیم. حملات هوایی تعیین کننده سرنوشت جنگ‌ها نیستند و اگر اشغالگران خواستار نبرد زمینی هستند موازنه‌های قدرت برای همیشه تغییر خواهد کرد.»
صالح العاروری تأکید کرد «غزه به قدس وفادار است تا جاییکه به خاطر آن درگیر جنگ شده و ثابت کرده است برای فلسطن و قدس مقاومت می‌کند و نخواهد پذیرفت که یک کشور یا امیرنشین جدای از آرمان باشد.»
وی در پایان گفت: «غزه زیر فشار‌ها و محاصره توانسته است مقاومتش را ارتقا دهد تا تل آویو و حیفا و مواضع صهیونیست‌ها را در قدس هدف قرار دهد و این کاری است که شماری از کشور‌ها و نظام‌ها از انجامش عاجز بوده اند.»

نظر شما