شناسهٔ خبر: 47164588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حسین دهقان پس از ثبت نام: انتخابات ریاست جمهوری فیلم و سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تردید نگهداریم

صاحب‌خبر -

شفقنا- سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر پیشین دفاع دقایقی قبل برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

به گزارش شفقنا، حسین دهقان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ریاست جمهوری فیلم یا سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تردید نگهداریم؛ از همین رو در نخستین روز برای ثبت نام اقدام کردم.

وی ادامه داد: عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست. پاسخگویی به مردم، پذیرش مسئولیت و کارآمدی مسئولان نظام، حقوق همه ملت ایران است. مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند باید با مردم رو راست بود چون مشکلات کشور به دلیل عدم شفافیت است آنهم شفافیت دائمی نه شفافیت انتخاباتی.

وی اضافه کرد: دوره شخصیت‌سازی از طریق حفاظت‌ها نهادها به پایان رسیده است و مصرانه معتقد به برقراری عدالت و نظارت مردمی با استفاده از فضا فضای مجازی و رسانه ها هستیم. با درک واقعی از ناظران و مطالبات و خشم مردم و با داشتن برنامه و مشکلات جامعه به میدان آمدم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام و در دولت من ایران با همه مردم آن فارغ از زبان مذهب و جنسیت مطرح می‌شوند. دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و در آن، آنها همه باهم برابرند فارغ از تفاوت‌هایی که باهم دارند.

وی اشاره ای به برنامه های خود داشت و بیان کرد: برای تنظیم برنامه‌ام طی ۲ سال با همه اصناف و اساتید دانشگاه نشست های چهره به چهره داشتم و این برنامه، متکی بر واقعیت های جامعه و مشکلات ملموس کشور تهیه شده است. باید کشور را از چنگال کسانیکه در طول زمان در قالب گروه ها و باند ها و طایفه ها قدرت و منافع را بدست گرفتند، خارج کنیم. همکاران من در این راه، پاکدست، توانمند هستند.

دهقان با بیان اینکه سیاست خارجی ایران بر اساس تعامل با همه کشورهاست؛ اظهار کرد: در مسیر تعامل و ارتباط با کشورها آنچه مهم است نه یک ارتباط یک‌طرفه بلکه ارتباطات دوجانبه و چندجانبه را سامان خواهم داد به‌ جز رژیم صهیونیستی با سایرین برای تامین امنیت و منافع ملی بر مبنای عزت و اقتدار تعامل خواهیم داشت.

وی درباره برجام نیز گفت: برجام  یک تصمیم ملی است و مسئولان در چارچوب سیاست‌ها مذاکره می‌کنند. براساس ملاحظات رهبری و شورای عالی امنیت ملی و مجلس برجام صادر شده است و این ملاحظات باید در اجرای آن مورد توجه قرار می گرفت. به نظر من برجام در  اجرا مشکلاتی دارد. اگر سکان ریاست جمهوری را به دست گرفتم بر مبنای قدرت ملی کار را ادامه می‌دهم.

وی درباره نتیجه احتمالی حضورش در انتخابات گفت: حرف اول و آخر را مردم می‌زنند و هیچ قدرت و حزبی دارای اثر نخواهد بود.

دهقان درباره اینکه اگر آقای رئیسی کاندید شود، کناره‌گیری می‌کنید، گفت: نه منتظر کسی هستم و نه در گرو آمدن کسی ماندم.

وی درباره اینکه با نظامیان ائتلاف خواهید کرد، خاطرنشان کرد: هرکسی تکلیف خود را می‌داند و من چنین تکلیفی برای خود قائل نیستم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا منظور وی از سلبریتی سیاسی ابراهیم رئیسی بوده است، گفت: لطفاً سوال بعدی! این سوال نیست تهمت است! شما چرا تهمت می‌زنید؟

دهقان درباره آزادی عمل روسای جمهور، گفت: رئیس جمهور نیازی به دفاع از حیطه اختیارات خود ندارد و باید مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون انجام دهند و اگر کسی گفته قدرت ندارد، از خودش سوال کنید.

نظر شما