شناسهٔ خبر: 47161862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسعود ولدبیگی درگذشت/ چهره‌پردازی با نقش‌های ماندگار

بازیگر و چهره‌پرداز بسیاری از سریال‌های ماندگار سینما و تلویزیون به دلیل ایست قلبی درگذشت؛ هنرمندی که او را با "مختارنامه" و "ستایش" بیشتر به یاد می‌آوریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته کرونا، جانِ بیژن افشار بازیگر سریال "مختارنامه" را گرفت و امروز بنابر اعلامِ نیما فلاح بازیگر سینما و تلویزیون، ایستِ قلبی باعث درگذشتِ مسعود ولدبیگی بازیگر و چهره‌پرداز سریال "مختارنامه" شد. در حالی که امروز برخی از هنرمندان، بازیگر سریال‌های ماندگار تلویزیون را رهسپارِ خانه ابدی کردند، خبری تلخ از درگذشت چهره‌پرداز و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون منتشر شد.

این هنرمند باسابقه، که چهره‌پردازی فیلم‌های شاخصی چون «قرمز»، «ضیافت» و «دوئل» را در کارنامه خود دارد، برای سه فیلم "پرده آخر"، "زشت و زیبا" و "از کرخه تا راین" سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کرده بود. اما در تلویزیون شاید با نقش آقای وکیل در سریال "ستایش1" و چهره‌پردازی و نقش نجده بن عامر رئیس خوارج بیشتر او را به یاد بیاورند. 

جالب است ولدبیگی در کنار مشغله زیادِ چهره‌پردازی دشوار سریال "مختارنامه"، نقش عجیب و سخت‌تری به نام نجده بن عامر که رئیس خوارج بود را پذیرفت. نجده بن عامر در طول داستان مختارنامه با آل امیه و آل زیبر مشکل دارد و هیچ یک از آن‌ها را قبول ندارد، اما در مقطعی از داستان زمانی که آل‌امیه تصمیم به نابودی او و یارانش می‌گیرد، با آل زیبر همراه می‌شود، اما مدتی بعد با آنها نیز دچار اختلاف می‌گردد.

مسعود ولدبیگی امروز بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت و کوله‌باری از نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و چهره‌پردازی‌های ماندگار از خودش به یادگار گذاشت. 

خبرگزاری تسنیم درگذشت این هنرمند پیشکسوت را تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

نظر شما