شناسهٔ خبر: 47126414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین خبرها از اوضاع کرانه باختری و نوار غزه؛

قدس اشغالی به پادگان نظامی تبدیل شده است/ واکنش مصر و اردن به تجاوزات صهیونیستها/تشدید محدودیتها علیه ماهیگیران در نوار غزه

همزمان با تشدید جنایات و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، وزارت خارجه مصر بر مخالف این کشور با تعدی به مسجدالاقصی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، شبکه الجزیره از درگیری میان دانشجویان فلسطینی و دانشجویان یهودی در دانشگاه قدس اشغالی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در حمایت از دانشجویان یهودی به سرکوب دانشجویان فلسطینی پرداختند.

 

از محله الشیخ جراح قدس هم خبر می رسد که نظامیان رژیم اشغالگر تجمع گروهی از فعالان در این محله قدس را به شیوه خشونت آمیز متفرق کردند.

 

مصر خواستار توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی شد

 

وزارت خارجه مصر هم در واکنش به تشدید تجاوزگری رژیم صهیونیستی اعلام کرد قاهره مخالف یورش اسرائیل به مسجدالاقصی است.

 

وزارت خارجه مصر با فراخواندن سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره به وی اعلام کرد قاهره بر حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و احترام به مقدسات تاکید می کند.

 

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه مصر از رژیم صهیونیستی خواسته است از نمازگزاران حمایت کرده و به مسئولیت خود در قبال کنترل اوضاع امنیتی عمل کند.

 

تماس پادشاه اردن با ابومازن

 

خبر دیگر اینکه عبدالله دوم پادشاه اردن در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اسرائیل باید اقدامات غیرقانونی خود در محله الشیخ جراح قدس را متوقف کند.

 

قدس به پادگان نظامی تبدیل شده است

 

شبکه الجزیره گزارش داد پلیس رژیم اسرائیل، سه هزار نیروی نظامی دیگر در قدس اشغالی مستقر کرده است.

 

شهرک نشینان صهیونیست تهدید کرده اند فردا دوشنبه به صورت گسترده به مسجدالاقصی حمله خواهند کرد که این تصمیم خشم و نفرت فلسطینیان و هشدار صریح گروههای مقاومت درباره پیامدهای این ماجراجویی را به دنبال داشته است.

 

بر اساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم دستور افزایش نظامیان رژیم در کرانه باختری اشغالی را صادر کرده و بر اساس تصمیم کوخاوی، سه گردان دیگر از ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی مستقر می شوند

 

ارزیابی های دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که روزهای آینده روزهای حساس و سرنوشت سازی به سبب تحولات قدس خواهد بود، تحولات قدس از نگاه صهیونیستها، کلید آرامش یا تنش خواهد بود.

 

تشدید اقدامات صهیونیستها علیه ماهیگیران فلسطینی

 

ارتش رژیم صهیونیستی حریم دریای را به روی ماهیگیران فلسطینی در مقابل ساحل غزه بسته است.

 

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما