شناسهٔ خبر: 47093936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کواکبیان: نباید انتخابات را به وین گره بزنیم

قبول دارم که عملکرد دولت و مجلس در کاهش مشارکت تاثیر داشته است و شک نکنید.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: مصطفیکواکبیانف دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفتگوی تفصیلی جدیدی انجام داده است که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*بارها گفته ام آقایانی که کاندیدا می شوید،‌ خواهشا اگر پاشنه‌ آشیلی از نظر مالی و اخلاقی دارد نروید و خواهش من از شورای نگهبان این است که به سلایق سیاسی توجه نکنند ولی به این موضوعات توجه کنند.

*من مطرح کرده ام که 5نفر از اعضای محوری کابینه خودم را یک روز قبل انتخابات معرفی می‌کنم که یکی وزیر اقتصاد، خارجه،‌ کشور، دفاع، اطلاعات که بحث های مهمی دارند را قبلا معرفی خواهم کرد و حتما متوسط سن کابینه ام بالای 50سال نخواهد بود.

*یک موقع آدم قصد اصلاح جامعه را دارد و می خواهد مطالباتی را مطرح کند. این یک هدف است و یک موقع خدای نکرده قصد لجبازی با نظام را داریم که من این را نمی پسندم. ولی مطرح کردن مطالبات چه اشکالی دارد؟ مثلا بگویند سقف مطالبات ما این است ولی با این انگیزه که همه کسانی که نام خودشان را اصلاح طلب می گذارند باید دلسوزی برای مردم و دغدغه مردم را داشته باشند و دنبال این نباشند که مسائل به خشونت و بحث های نابهنجار کشیده شود. من با اصل کاندیداتوری آقای تاجزاده مخالف نیستم ولی اینکه بگویید مثلا ایشان می خواهد نظام را به چالش بکشد و لجبازی بکشد با این هم موافق نیستم. بنظرم ایشان می خواهد مطالباتی را مطرح کند و در این زمینه هم انگیزه هایی دارد و باید به جلو برویم و ببینیم که چه می شود.

*قبول دارم که عملکرد دولت و مجلس در کاهش مشارکت تاثیر داشته است و شک نکنید.

*حال یک صحبت هایی سفیر فرانسه هم از طرف خودش کرده و چه ربطی دارد؟ ما نباید انتخاباتمان را به این مذاکرات گره بزنیم. اصل اینکه چه کسی می خواهد پیروز بشود را نباید گره بزنیم اما در اینکه مذاکرات وین به نتیجه برسد در افزایش مشارکت مردم تاثیر دارد را بپذیرید.

*من سه آرزو دارم و می گویم مشارکت حداکثری بالای 65درصد صورت بگیرد ولو اینکه یک اصولگرا رای بیاورد. من خوشحال می‌شوم و می‌گویم مردم آمدند و ضریب امنیت ملی بالا رفت. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد ولو اینکه یک اصلاح طلب رای نیاورد، باز ما خوشحال می شویم و می‌گوییم به نفع منافع ملی شده است. نکته سوم اینکه واقعا ضریب سلامت انتخابات و میزان مشارکت و برگزاری پرشکوه انتخابات را بدون کمترین دغدغه داشته باشیم و همه جناح‌ها ابراز رضایت کنند.

نظر شما