شناسهٔ خبر: 47085017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هنیه خطاب به نتانیاهو: از بازی با آتش دست بردار

صاحب‌خبر -

شفقنا- اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از بازی با آتش دست بردارد. هنیه گفت: ما با هرچه که داریم، از مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح دفاع خواهیم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، هنیه گفت: قدس با پایداری مردمان خود و اقدامات جهادی هر شهروند فلسطینی، معامله قرن را پاره کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اقدامات در شهر قدس را یک انتفاضه و انقلابی سهمگین خواند که باید ادامه یابد.

هنیه افزود: چند روز قبل همچون چند روز بعد در سطح فلسطین و عربی و اسلامی نخواهد بود و جایز نیست که هیچ مسلمان یا عرب یا هر کشوری، قدس ما و میراث و تاریخ ما و احساسات ملت‌ها را زیر پا بگذارد و با اسرائیل ارتباط برقرار کند.

هنیه پیامی برای نتانیاهو فرستاد و گفت: با آتش بازی نکن، در این نبرد نمی‌توانی پیروز شوی، بر روی صخره مسجد الاقصی این غرور اسرائیل در هم خواهد شکست.

وی افزود: تصمیم ما مشخص است، ما اجازه یهودی سازی الشیخ جراح  و یورش به مسجد الاقصی در روز ۲۸ رمضان و قلدری اسرائیل علیه مردمانمان را نخواهیم داد.

این اظهارات هنیه در واکنش به فراخوان‌های گروه‌های صهیونیستی برای یورش به مسجد الاقصی در تاریخ مذکور مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد که تماس‌های متعددی با تعدادی از مسئولان در منطقه در کشورهای عربی و اسلامی برقرار ساخته و نسبت به عاقبت این تعدی که در حال حاضر در مسجد الاقصی صورت می‌گیرد، هشدار داده است.

خبر را در اسپوتنیک می‌توانید ببینید.

برچسب‌ها:

نظر شما