شناسهٔ خبر: 47081398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت الله علم الهدی: اسرائیل از حفظ خود مایوس شده‌ است

امام جمعه مشهد گفت: اسرائیل با قرار گرفتن در مثلث بحران مشروعیت در داخل خود، محاصره فلسطینیان مسلح و احساس خطر از جانب موشک‌های نقطه‌زن، از حفظ خود مایوس شده‌ است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: در حال حاضر نه تنها عربها، اسرائیل را نامشروع می دانند بلکه یهودیان نیز خود را صاحب این سرزمین نمی دانند، از طرفی دیگر در محاصره ده‌ها هزار فلسطینی مسلح قرار گرفته‌اند و در معرض تهدید موشک‌های نقطه زنی هستند که از اطراف تمامی نقاط اسرائیل را هدف قرار داده‌ است.
وی ادامه داد: روزی که امام راحل فرمان نامگذاری روز جهانی قدس را صادر کردند، رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را تصرف کرده بود و کشورهای اطراف خود را مورد تجاوز قرار می‌داد. تپه‌های جولان سوریه، بخشی از صحرای سینای مصر، نوار غزه و بخشی از اردن در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ توسط اسرائیل و به پشتوانه قدرت آمریکا اشغال شد و رژیم صهیونیستی آرزوی فرات تا نیل را در ذهن داشت.
امام جمعه مشهد گفت: اما امروز نه تنها جنوب لبنان از تصرف اسرائیل خارج شده بلکه در جنگ ۳۳ روزه حزب الله و در جنگ ۱۱ روزه فلسطینیان، این رژیم صهیونیستی مستاصل شد.
وی افزود: موشکی که ۲ هفته قبل از سوریه به نزدیکی پایگاه اتمی اسرائیل اصابت کرد و اسرائیل نتوانست این موشک را رهگیری کند، این رژیم را از زندگی و حفظ خود مایوس کرده‌ است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فلسطینیان غرب اردن باید مسلح شوند، ادامه داد: اکنون فلسطینیان مسلح غرب اردن با فلسطینیان مسلح غزه یکی شدند و اسرائیل در محاصره فلسطینیان مسلح قرار گرفته‌ است.
وی گفت: انتفاضه سنگ و چاقو جای خود را به انتفاضه سلاح و موشک علیه اسرائیل داده است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: نه تنها خواب از فرات تا نیل از سر اسرائیل پریده بلکه برای حفظ کشور غصبی یک وجبی خود امروز دچار مشکل شده‌ است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تا ۲۵ سال دیگر این رژیم از بین خواهد رفت، این عجز را شعار مرگ بر اسرائیل در روز قدس محقق کرد.
وی ادامه داد: قدس مساله جهانی است، اشغال قدس طرح استعماری و استکباری غرب است که توسط استعمار بریتانیا اجرا شد و برای هر کشور ممکن است پیش آید، موضع آمریکا در موضوع تایلند مقابل چین نیز همین نسخه است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: استکبار آمریکایی و غرب در تمام دنیا ممکن است این طرح شیطانی را اجرا کند، از این رو روز قدس روز جهانی است، همه دنیا باید به پا خیزند خطری که برای فلسطین پیش آمد با توسعه استکبار برای همه دنیا در کمین است.
وی افزود: روز قدس روز جهانی و اسلامی است، صف مقدس جبهه حق مقابل باطل است، اسرائل را به منطقه آورده‌اند تا سفره اسلام را جمع کنند، اسرائیل صف مقدم جبهه کفر و فلسطین صف مقدم جبهه اسلام است و به عنوان مرد و زن مسلمان در مقابل این صف نمی‌توان بی‌تفاوت بود، همه مسلمانان در مقابله با کفر جهانی در خط مقدم که همان فلسطین است، باید آمادگی داشته‌ باشند.
 
بی‌تقوایی در جامعه عامل تباهی جوانان
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه ازدواج بستر مشروع برآورده کردن نیاز جنسی است، گفت: اگر شرایط ازدواج برای جوانان فراهم نباشد با فوران نیاز جنسی، مزاج جوانان ملتهب می‌شود.
وی افزود: برای جلوگیری از فوران نیاز جنسی جوان باید خواسته‌سازی صورت گیرد که ورزش قهرمانی بزرگترین پایگاه خواسته سازی برای جوان است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در بسیج نیز جوانان فراوان مشغول فعالیت هستند، حرکات جهادی بسیجی فضای مقدسی برای تعدیل خواسته‌های نفسانی جوانان است.
وی گفت: خواسته سازی از طریق تقوا نیز بسیار مهم است و خواسته های نامحدود جنسی و حیوانی را تعدیل می‌کند تا این خواسته‌ها از مسیر مشروع اجرا شود.
امام جمعه مشهد افزود: جامعه نیز باید تقوای عملی داشته باشد اگر تقوای عملی وجود نداشته باشد، بی حجابی و بدحجابی زنان رایج می‌شود که بزرگترین عامل فساد است، در جامعه ای که ابتذال رایج باشد، فعالیت‌های مبتذلانه به اسم هنر مظلوم در جامعه رواج داشته باشد، جوان به بدبختی کشیده می شود و این بی تقوایی عملی است.
وی ادامه داد: وجود مشاغل نامشروع نظیر قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر نیز در زندگی اجتماعی جوان را به فساد می کشاند و یکی از بزرگترین عوامل فساد در جوانان، اشتغال فاسد است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جریان قاچاق خطرناک است نه تنها رشد اقتصاد را از بین می برد بلکه نسل جوان را نیز بدبخت می کند لذا متولیان باید با این پدیده مبارزه کنند.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما