شناسهٔ خبر: 47081124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشورهای مرتجع عرب برخلاف عقاید اسلامی در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه کشورهای مرتجع عرب برخلاف عقاید امت اسلام در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند گفت: مرتجعان عرب با این عادی سازی روابط، با این رژیم همکاری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در تجمع مردمی خودجوش روز قدس که در مقابل بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، روز قدس را یادگار ارزشمندی از تدابیر امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم از برجسته‌ترین مولفه‌های نظام فکری امام خمینی (ره) بود.

وی با بیان اینکه رویکرد استکبار ستیزی امام راحل، ریشه در اندیشه ناب اسلامی دارد، افزود: روز جهانی قدس باعث شد رژیم صهیونیستی جرأت توسعه برنامه‌های اشغال گرانه‌ خود را نداشته باشد و اکنون آرمان رهایی فلسطین به عنوان یک آرمان جهانی تثبیت شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با انتقاد از اینکه کشورهای مرتجع عرب برخلاف عقاید امت اسلام در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند تصریح کرد: مرتجعان عرب با این عادی سازی روابط، در راستای رسیدن به معامله قرن با این رژیم کودک کش همراهی و همکاری می‌کنند.

وی تشکیل «فلسطین جدید» را توطئه «معامله قرن» عنوان کرد و افزود: خلع سلاح حماس و محدود کردن فلسطینیان در اراضی کرانه‌ باختری و نوار غزه بدون داشتن ارتش، از محورهای توطئه علیه فلسطین است.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه بر خلاف خواست و اراده نظام سلطه، طرح معامله قرن طرحی شکست خورده است، ابراز داشت: امیدوارم کشورهای مسلمان با جلوگیری از عادی سازی روابط، نگذارد این رژیم خونخوار اجازه جنایت به ملت فلسطین را به خود بدهد.

حجت الاسلام آل هاشم، با ابراز تأسف از اینکه سال گذشته و امسال راهپیمایی روز قدس برگزار نشد، خاطر نشان کرد: مردم اجازه ندادند این روز بزرگ فراموش شود و با حرکت نمادین خود اجرای هرگونه طرح خائنانه را محکوم کردند.

وی رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی را در تقویت جبهه فلسطین بسیار مؤثر دانست و ابراز داشت: این اقدامات باعث شد تا فلسطین در کانون توجه افکار عمومی قرار گیرد و رزمندگان مقاومت باعث عقب نشینی رژیم صهیونیستی از کرانه‌ باختری ‌شوند که این سردار بزرگ سهم بزرگی در این موفقیت‌ها دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آزادی قدس و ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان، یکی از مهمترین اصول ماست که هرگز از اصول خود عدول نمی‌کنیم، تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مجاهدان فلسطینی و مقاومت، شاهد برپایی نماز جماعت به امامت امام خامنه‌ای رهبر مسلمین جهان در قدس شریف باشیم.

انتهای پیام/111/ ت

نظر شما