شناسهٔ خبر: 47080296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون سازمان راهداری کشور:

۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های روستایی کشور تخصیص یافت

تبریز- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌های روستایی کشور در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی، خداداد مقبلی روز جمعه در جلسه بررسی وضعیت راه های شهرستان میانه اضافه کرد: از این میزان ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی تخصیص یافته که این میزان می تواند عقب افتادگی شهرستان های استان را برطرف و به حد برخورداری ۸۰ درصدی کشور برساند.

وی تدبیر در حوزه توزیع اعتبارات را خواستار شد و تاکید کرد: این اعتبارات باید به شهرستان هایی با کمترین میزان برخورداری سوق یابد و باید این شهرستان ها سهم خود را از استان در برنامه ریزی استانی مطالبه کنند. 

معاون سازمان راهداری کشور به برخورداری بیش از ۶۲ درصدی شهرستان میانه و برخورداری بیش از ۸۰ درصدی کشور اشاره کرد و افزود: از ۴۲۴ شهرستان در کشور در ۷۲ شهرستان ضریب برخورداری از راه ها زیر ۷۰ درصد است و در آذربایجان شرقی ۶ شهرستان از ضریب برخورداری زیر ۷۰ درصد برخوردارند که شهرستان میانه یکی از آنهاست و دلیل این امر کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی جمعیت است که ساخت راه ها را مشکل تر و هزینه ها را زیادتر کرده است.

مقبلی با بیان اینکه بنا بر برنامه ریزی ها و اطلاعات کسب شده از کل راه های روستایی و فرعی کشور مبنای کار سازمان را اتمام پروژه های نیمه تمام و احداث راه برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار قرار دادیم اضافه کرد:  ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار  در کشور فاقد راه هستند که امیدواریم با برنامه ریزی لازم بتوانیم در اجرای راه برای این روستاها موفق شویم.

نظر شما