شناسهٔ خبر: 47078736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در کمپین رادیویی «آزادی قدس نزدیک است» مطرح شد:

برجسته سازی بی سابقه مساله فلسطین در روز جهانی قدس/نقش آفرینی بی بدیل ایران در حمایت از مقاومت

رهبران و شخصیت های مختلف فلسطینی در کمپین رادیویی «آزادی قدس نزدیک است» که با حضور 21 رادیوی عربی برگزار شد بر طرح بین المللی مساله قدس و فلسطین در روز جهانی قدس و حمایت های ایران از مقاومت تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، 21 رادیوی عربی با برپایی یک کمپین به مناسبت روز جهانی قدس تحت عنوان «آزادی قدس نزدیک است» دیدگاه رهبران و اندیشمندان عربی را بازتاب دادند، این کمپین توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی ترتیب داده شده که بر ضرورت حمایت مادی و معنوی و توجه ویژه به قدس تاکید دارد.

 

صالح المصری هماهنگ کننده دفتر اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در ابتدای برگزاری این کمپین اعلام کرد 21 رادیو عربی و اسلامی از کشورهای فلسطین، لبنان، یمن و عراق در این کمپین شرکت کرده اند.

 

وی افزود رادیوهای مشارکت کننده فلسطینی عبارتند از رادیو صوت القدس، رادیو صوت الاقصی، رادیو الشعب، رادیو الایمان، رادیو الوطن، رادیو الاسری، رادیو الرای، رادیو طیف، رادیو الوان و رادیو شباب فلسطین.

 

رادیوهای مشارکت کننده از لبنان نیز عبارتند از رادیو نور، رادیو الرساله، رادیو صوت بیروت. همچنین 7 رادیوی یمنی حاضر در این کمپین رادیو صوت شعب الیمن، رادیو الوطن، رادیو الصنعا، رادیو آفاق، رادیو سام اف ام، رادیو 21 سپتامبر و رادیو صوت الثوره بودند.

 

المصری در ادامه سخنان خود بر اهمیت راه اندازی این کمپین همزمان با روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان و در سایه تعرضات رژیم صهیونیستی به شهر قدس تاکید کرد.

 

 

ولید القططی عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این کمپین اعلام کرد مقاومت بهترین راه برای فعال کردن مساله قدس بوده و آنچه هم اکنون در منطقه شیخ الجراح این شهر در جریان است بخشی از نبرد با اشغالگران صهیونیست است.

 

وی با اشاره به مقابله فلسطینیان قدس با اشغالگران تاکید کرد: روز جهانی قدس بر این مساله تاکید دارد که قدس مرکز درگیری با صهیونیست ها بوده و بیانگر آن است که تمام حق در برابر تمام باطل ایستاده است که در اشغالگری و حمایت های آمریکا و دیگر کشورها مجسم می شود، اما اهالی قدس از این شهر دفاع کرده و برای آن مقاومت می کنند.

 

 

از سوی دیگر مطران عطا الله حنا سر اسقف کلیسای روم ارتدکس در قدس اشغالی بر ضرورت اتحاد حول مساله قدس تاکید کرده و افزود همه باید به قدس اهمیت بدهند و نسبت به مسئولیت های خود توجه نمایند.

 

وی تاکید کرد فلسطینیان در برابر دشمن دست بسته نبوده و تمام آزادگان امت عربی در سراسر جهان را به دفاع از اهالی شهر قدس دعوت می کنند.

 

 

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس در این کمپین رادیویی اعلام کرد این جنبش هرگز در برابر اقدامات اشغالگران دست بسته نبوده و اگر به جنایات خود علیه مسجد الاقصی پایان ندهند هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد قدس قبله اول و سومین حرم مقدس برای مسلمین بوده و به عنوان خط قرمز ملت دفاع از آن واجب است. اشغالگران باید درک کنند که معادلات تغییر کرده و مقاومت می تواند به جنایات آنها واکنش نشان دهد.

 

این رهبر جنبش حماس ضمن یادآوری اهمیت حفظ مبانی و اصول امت اسلامی تا آزاد سازی قدس و فلسطین از نقش آفرینی ایران در این زمینه و حمایت های مداوم از فلسطین تقدیر کرد.

 

 

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی بار دیگر بر عهد خود برای دفاع از مسجد الاقصی و قدس اشغالی تاکید کرده و دفاع اهالی قدس از شهر خود را یادآور شد.

 

وی افزود: اما با این حال نباید اهالی قدس را رها کرد و باید هر روز مساله قدس یادآوری شود و نه تنها در یک روز خاص.

 

 

ماهر مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر دفاع همه جانبه مالی و معنوی از قدس تاکید کرده چنانچه برگزاری راهپیمایی های میلیونی و کارگاه های تخصصی برای دستیابی ملت فلسطین به حقوقشان با محوریت مساله قدس را خاطر نشان کرد.

 

مزهر همچنین نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین را مورد اشاره قرار داده و افزود محور مقاومت به طور کامل در کنار فلسطین بوده و برای آن فداکاری می کند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما