شناسهٔ خبر: 47074284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

معدن ۴۲ زغال‌سنگ طزره دامغان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

صاحب‌خبر -

قرار است در پی این حادثه گزارش اداره بازرسی کار استان سمنان در سریع‌ترین زمان ممکن به مراجع قضایی دامغان تحویل شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن اظهار تأسف از جان باختن میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی کارگران محبوس در تونل شماره 42 معدن طزره دامغان گفت: در پی این حادثه تلخ معدن 42 زغال‌سنگ طزره دامغان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

اسماعیل غنیان با بیان اینکه با کشف اجساد 2 کارگر تونل 43 از معدن زغال‌سنگ در منطقه طزره دامغان، عملیات 6 روزه نجات که بی‌وقفه با تلاش شبانه‌روزی 150 نفر از اعضای تیم‌های امداد و نجات و کارگران باتجربه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در جریان بود؛ به پایان رسید افزود: گزارش دقیق وقوع حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن پس از تکمیل بررسی‌ها، کشف عوامل اصلی وقوع حادثه و بررسی جوانب امر و نیز جمع‌بندی نهایی موضوع، از سوی اداره بازرسی کار استان تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به صدور دستور تعطیلی معادن ریزش کرده تا اطلاع ثانوی بیان کرد: بلافاصله پس از اتمام عملیات امداد و نجات و کشف پیکر بی‌جان کارگران محبوس، تمام فعالیت‌های تونل‌های k12 و k13 و تونل 42 تا زمان تعیین تکلیف قطعی وضعیت آن، تعطیل و همه کارگران از محیط کارگاه خارج می‌شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان همچنین از تعطیلی کامل همه بخش‌ها و کارگاه‌ها و تونل‌های معدن 42 زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در طزره دامغان تا تعیین تکلیف و ارزیابی قطعی وضعیت معدن، با هماهنگی دادستان دامغان، معاون معدنی‌ و مدیر ایمنی شرکت البرز شرقی خبر داد.

به گزارش تسنیم تونل k12، k13 و نیز تونل شماره 42 معدن زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی واقع در منطقه طزره دامغان، حوالی ساعت 12 روز شنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه دچار ریزش شده و 2 معدنچی این معادن در یکی از این تونل‌ها محبوس شدند.

بلافاصله پس‌ازاین حادثه عملیات نجات این 2 کارگر محبوس در معدن ریزش کرده آغاز شده و 150 نیروی متخصص معدن در قالب پنج گروه 30 نفره به صورت شبانه‌روزی کار آواربرداری و نجات این کارگران را انجام دادند.

سرانجام و پس از 6 روز از آغاز عملیات نجات، ساعت 19 روز گذشته پیکر بی‌جان این 2 کارگر در یکی از تونل‌های ریزش کرده پیدا شده و عملیات نجات نیز پایان یافت.

نظر شما