شناسهٔ خبر: 47072342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سید عبدالملک الحوثی: رژیم صهیونیستی خطری برای امت اسلامی است/ شکست اسرائیل و مزدوران آن حتمی است

ابنا

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: خطر اسرائیل برای همه امت اسلام است، همه امت از این خطر رنج می برند، در نتیجه این حق ماست تا در برابر خطری که ما را هدف قرار داده است به حرکت در آییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سید عبدالملک رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400 به مناسبت روز جهانی قدس، سخنرانی کرد.

وی تاکید کرد که نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس این پیام را می‌دهد که قدس یک مسئولیت و بخشی از تعهدات ایمانی مسلمانان است.

سید عبدالملک الحوثی افزود: روز جهانی قدس موجب تحرک ملت‌ها در خصوص موضوع فلسطین است. سطح رسمی کشورهای عربی و اسلامی در تعامل صحیح با موضوع فلسطین شکست خورده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن ابراز امیدواری کرد که امسال حضور در روز جهانی قدس به مانند سال‌های گذشته باشکوه باشد که بیانگر وابستگی قرآنی اصیل ملل اسلامی خواهد بود.

سید عبدالملک الحوثی گفت: دربرابر تحرکات غربی‌ها و رسیدن یهودیان به فلسطین هیچ تحرک جدی در قبال این خطر از سوی امت صورت نگرفت و با افزایش خطر یهودیان در ایام اشغالگری انگلیس، فرزندان امت و حتی در داخل فلسطین به غیر از عده اندکی واکنشی در سطح مطلوب نداشتند و این موجب وخیم‌تر شدن خطر صهیونیسم برای فلسطین شد.

وی افزود: این تحرک در تحقق اهدافش شکست خورد و برای تصحیح و گسترش آن هم بازنگری نشد که این امر به وخیم شدن خطر صهیونیسم در فلسطین منجر گردید. پس از ناکامی کشورهای عربی در سطح رسمی، تغییراتی در روند موضوع فلسطین به سمت موفقیت ایجاد شد که به تجربه مردمی همچون حزب الله در لبنان و پیروزی‌های آن بازمی گشت.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: تجربه حزب الله و نوار غزه با وجود پیروزی‌هایی که داشته است، مورد حمایت رژیم‌های عربی واقع نشد و حتی آنها تحرکات منفی در قبال آن داشتند یا اینکه برخورد سردی نسبت به این پیروزی‌ها داشتند. واقعیت داخلی امت از لحاظ رسمی و مردمی در برپایی رژیم اشغالگر در قلب امت و کشورهای ما نقش داشت.

وی اظهار داشت: بخشی از رویارویی ما با دشمن اسرائیلی تصحیح وضعیت داخلی و اهتمام به تصحیح اوضاع داخلی امت اسلامی است. باید در واقعیت امت اسلامی رسوخ پیدا کند که تداو خطر اسرائیل مسئولیت‌های ما برای مقابله با آن را بیشتر می‌کند و این مسئولیت منحصر به داخل فلسطین یا همسایگان نیست بلکه به تمام امت اسلام بازمی گردد.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: رویکرد مزدوران دشمن یک رویکرد شکست‌خورده است و انفعال در مورد موضوع فلسطین به معنای تسلیم و توانمندسازی دشمن و ضربه زدن به امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: هرکاری که دشمن اسرائیلی انجام دهد، اما رخ دادن این سه موضوع حتمی است: نخست شکست اسرائیل و مزدوران آن، سرنگونی رژیم تل‌آویو و پیروزی بندگانی است که به خداوند ایمان راسخ دادند و به او توکل می‌کنند.

رهبر انصار الله افزود: رژیم صهیونیستی بر اساس جرایم و کشتار جمعی تاسیس شده و فجیع‌ترین جنایات را در حق ملت فلسطین و امت مرتکب شده است. صهیونیست‌ها به ما به عنوان انسان واقعی نگاه نمی‌کنند و حتی در مدارسشان هم کودکانشان را با خصومت نسبت به ما تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی رژیم‌های عربی فعالیت‌های رسانه ای و فرهنگی و سازش خود را در تعامل با رژیم صهیونیستی به نام دین توجیه می‌کنند، گفت: هدف این رژیم‌ها تغییر قطب نمای امت از سمت دشمنی با صهیونیست‌ها به سمت دشمنی با ایران و فرزندان امت است؛ اما این رژیم‌های عربی سازشگر دیدگاهی مغایر با واقعیت و قرآن کریم دارند و در رویکرد خود به راه اشتباه رفته اند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: گروه‌های تکفیری بدون در نظر گرفتن قرآن کریم، دیدگاه مختلف و رسوایی را در خصوص تعیین دشمن بکار گرفتند. رژیم‌های عربی سازشکار که دارای دیدگاهی مخالف با واقعیت و قرآن هستند در سوگیری خود منحرف شدند و در این سوگیری خطا کردند. نبرد دشمن اسرائیلی با ما همه جانبه است و راهبرد آن در رویارویی با ما گرفتن تمام عناصر قدرت معنوی و مادی از ماست تا به این ترتیب سیطره بر ما با کمترین هزینه تسهیل گردد.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها به صورت جدی تلاش دارند که مانع از دستیابی ملت اسلامی به توان نظامی شوند و این مسأله را در خشم آنان نسبت به ایران، یمن، حزب الله لبنان ومجاهدان فلسطینی شاهد هستیم.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: صهیونیست‌ها همچنین تلاش دارند که رویکردها و سیاست‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهند و مانع از انقلاب علمی در کشورهای اسلامی شوند و این همان چیزی است که ما در ترور دانشمندان ایرانی و عصبانیت صهیونیست‌ها نسبت به انقلاب علمی در ایران می بینیم.

وی در ادامه گفت: فعالیت رسانه‌ای صهیونیست‌ها بر تحریف حقایق استوار است و از مهمترین چیزهایی که روی آن تمرکز دارند تاثیرگذاری بر افکار عمومی است. صهیونیست‌ها در راستای تحریف اطلاعات در مراکز پژوهشی اقدام می‌کنند و برخی رژیم‌های عربی به آنها تکیه می‌کنند و صهیونیست‌ها هم به آنها مشورت‌های نادرست ارائه می‌دهند. صهیونیست‌ها سعی بر ترویج فساد در تمام زمینه‌ها و در راس آنها فساد اخلاقی دارند تا خانواده‌ها و جوامع را از هم بپاشند چرا که این اقدام به آنها برای هدف قرار دادن روحیه معنوی امت اسلامی کمک می‌کند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: صهیونیست‌ها سعی بر تفرقه افکنی در امت اسلامی دارند و در ایجاد موانع سیاسی در این خصوص موفق شده اند و با بکارگیری اختلافات مذهبی تمام ملت را از داخل از هم گسستند و آن را به تفرقه بیشتر تشویق کردند. دشمن در راستای غرق کردن امت اسلام در مشکلات خود تلاش کرد و سعی می‌کنند تمام عناصر قدرت مادی و اقتصادی را از آن بگیرند و در باقی گذاشتن امت ما به عنوان یک مصرف کننده و نه تولیدکننده نقش زیادی داشته اند.

وی گفت: صهیونیست‌ها ما را به چشم یک انسان حقیقی نگاه نمی‌کنند، به طوری که حتی سیستم آموزشی آنان نیز تربیت کودکان شان بر دشمنی با امت اسلامی است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد:بر اساس نص صریح قرآن کریم، رژیم صهیونیستی بدترین دشمن و به عبارتی دشمن درجه یک امت ماست، آنان دوست نیستند بلکه بدترین دشمنانند و سعی می کنند بدترین زیان را به ما برسانند.

سید عبدالملک الحوثی اظهار کرد: خطر اسرائیل برای همه امت اسلام است، همه امت از این خطر رنج می برند، در نتیجه این حق ماست تا در برابر خطری که ما را هدف قرار داده است به حرکت در آییم.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی سلاح تأثیرگذاری است و هر انسان هوشیاری باید این کار را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما بر موضع عقیدتی خود در حمایت از ملت فلسطین و آزادگان امت و جبهه مقاومت ثابت قدم هستیم تا امت را پاک و مقدسات را آزاد کنیم.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما