شناسهٔ خبر: 47069873 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علت ازدواج نکردن جوانان پیدا شد: بی‌حجابی و لایو اینستاگرام!

ناصر رفیعی، استاد حوزه می‌گوید انگیزه ازدواج و همسرداری با بدحجابی در جامعه از بین می‌رود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| استاد حوزه علمیه گفت: اینکه برخی خانم‌ها می‌گویند اگر کمی مانتوی ما تنگ و کوتاه باشد چه اتفاقی می‌افتد، پاسخ این است که جوانان مجردی زیادی در کشورمان زندگی می‌کنند و انگیزه ازدواج و همسرداری با این بدحجابی از بین می‌رود.

 

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت لوط پیامبر کریم و دلسوز و مظهر مبارزه با شهوت‌رانی و فساد اخلاقی بود و برای هدایت قوم خود سخت و رنج زیادی متحمل شد.

 

وی بابیان اینکه شهوت‌رانی سبب سقوط جامعه می‌شود، افزود: خداوند غرایزی به ما داده است که یکی از آن‌ها شهوت جنسی است و راه کنترل آن ازدواج و تشکیل خانواده است، اگر این شهوت درمسیر حرام و بی‌بندوباری قرار گرفت بر اساس روایات شهوت‌رانی عقل و دین انسان را از بین می‌برد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: ممکن است شهوت‌رانی در ابتدا خوب باشد ولی درآخر زحمت و آبروریزی به همراه دارد، در روایت آمده است که کسانی که شهوت‌رانی می‌کنند سبب بهم ریختگی در جامعه می‌شوند.

 

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: خداوند در سوره مریم می‌فرماید در آینده دو آسیب سبب گمراهی جامعه می‌شود که یکی نماز ضایع می‌شود و نمازخوان کم می‌شود و همچنین شهوت‌رانی زیاد می‌شود و این موضوعات سبب انحراف می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اینکه برخی خانم‌ها می‌گویند اگر کمی مانتوی ما تنگ و کوتاه باشد چه اتفاقی می‌افتد، جوانان مجردی زیادی در کشورمان زندگی می‌کنند و انگیزه ازدواج و همسرداری با این بدحجابی از بین می‌رود، در غرب افراد نیمه عریان و عریان حضور دارند و انگیزه برای ازدواج وجود ندارد و کانون خانواده در غرب ازهم‌پاشیده است.

 

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی گفت: کسی تصور نکند بدحجابی و برهنگی گناه را عادی می‌کند نخیر قبح آن از بین می‌رود، در فساد سراغ شیوه‌های بالاتر می‌روند و هدف از حجاب آرامش روانی و روحی است و سبب انگیزه جوانان برای ازدواج می‌شود و اینکه روابط آسان و ولنگاری در جامعه وجود داشته باشد جوانان سراغ ازدواج و همسرداری نرفته و کانون خانواده از هم می‌پاشد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به فضاهای مجازی این سخنان برای ما سخت شده است و این چت‌ها و لایوها مشکلات زیادی دارد و باید بسیار مراقب باشیم، با گفت‌وگو و صحبت و بحث و مناظره مخالف نیستیم ولی اینکه دخترخانمی حجاب خود را کنار بگذارد و نیمه برهنه شود اصلاً درست نیست و باید از خدا بخواهیم فرزندان ما را حفظ کند، دین‌داری بسیار سخت شده است و شهوت از عواملی است که شیطان گفته برای آن برنامه دارد.

 

استاد حوزه علمیه افزود: قرآن می‌فرماید شهوات سم است، سه راهکار برای برخورد با شهوت‌رانی داریم که رعایت حجاب مهم‌ترین آن است همچنین نباید فیلم مبتذل نگاه کرد، در فضای مجازی مراقب باشیم و در عمل باید گسترش ازدواج تأکید شود.

 

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بیان کرد: حضرت لوط نماد مبارزه با شهوت‌رانی است و اینکه شاید همانند قوم لوط باران سنگ نیاید ولی دنیا گرفتارشده است و روایت داریم هرچه معصیت جدید بیاید انسان گرفتار بلاهای جدید می‌شود که نمونه آن کرونا است که همه دنیا گرفتار آن شده‌اند.

 

نظر شما