شناسهٔ خبر: 47069109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس جمهور:

در زمینه علمی از رتبه 21 به رتبه 15 رسیدیم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور گفت: کشور در این 8 سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم داشته است و توانستیم از رتبه 21 به رتبه 15 برسیم.
به گزارش آریا، آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت خانه‌های علوم و آموزش و پرورش افزود: گزارش‌هایی که مسئولین در بخش‌های مختلف کشور ارائه کردند بسیار امیدبخش بود و این نشان می‌دهد کشور در این 8 سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم داشته و توانستیم از رتبه 21 به رتبه 15 برسیم و این به معنی آن است که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علم و فناوری ما همه فعال بودند و اساس فعالیت ما این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز صنعتی متصل کند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها ارتباط مستقیم داشته باشند؛ امروز در اطراف دانشگاه‌ها مراکز فناوری و نوآوری شکل گرفته است و همه آمار نشان می‌دهد که در زمینه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم، البته به دلیل اینکه برخی چیز‌ها در این 8 سال به دلیل مسائل سیاسی بزرگتر جلوه داده شد، اما در این دولت برای علم، دانش و فناوری یک توجه ویژه‌ای توسط مسئولین صورت گرفت.
رئیس جمهور گفت: همین امروز گزارش شد که در چند استان هزار کلاس درس در یک روز افتتاح شده و این نشان می‌دهد که روزانه چه خدمات آموزشی در کشور افتتاح می‌شود.
وی افزود: همچنین گزارشی که در جلسه داده شد مربوط به ساخت آزمایشگاهِ دانشگاه هاست که بسیار مهم است، برای اینکه دانشجویان بتوانند رتبه‌های علمی را با لمس اثر علم ببینند، افتتاح می‌شود.
رئیس جمهور گفت: در این دولت در روز‌های سخت در سال‌های 99 و 98 برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضا‌های آزمایشگاهی جدید و اینکه تحولی که ما امروز در علم و دانش شاهد هستیم و بسیار اهمیت دارد، توجه ویژه‌ای شد.
آقای روحانی افزود: خیلی خوشحالم در این ایام بسیار مبارک و در این شب‌های قدر که در‌های رحمت خداوند باز است، همه مردم جمع می‌شوند و گویی خداوند بزرگ یک شب رحمت جهانی برای همه مسلمانان و مردم جهان مقدر کرده که دیگران هم می‌توانند از آن استفاده کنند و آن شب شب قدر است؛ مسلما آن چه از قرآن به دست می‌آید در شب قدر و در ماه رمضان است. قرآن در ماه رمضان نازل شده؛ اما اینکه در چه شبی از ماه رمضان شب قدر است مباحثی وجود دارد، اما سه شبی که بیشتر مطرح است شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم است که این شب‌ها را پاس می‌داریم و تا صبح احیا می‌کنیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: واقعا این حضور مردم در شرایط کرونایی که دستور العمل‌ها را رعایت کردند و در مراکز مذهبی و دینی حضور پیدا کردند و آن‌هایی که در خانه ماندند و همنوا بودند؛ با همه نوا‌هایی که از مراکز دینی ما به گوش می‌رسید جای تشکر دارد. مردم ما مردم بسیار خوبی هستند و متدین که با این دل پاکشان یک شستشوی کامل روحی را در این سه شب شاهد بودیم و در این پاکی و صفای دل با علم و دانش و توسعه کشور همراه شود می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.

نظر شما