شناسهٔ خبر: 47063118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روحانی: اتصال دانشگاه‌ها به مراکز تولیدی و صنعتی از اهداف اصلی دولت بود

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور گفت: این‌که در این دولت در روزهای سخت سالهای ۹۸ و ۹۹ توجه ویژه‌ای به بازسازی و نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید شد، معنایش این است که تحول علمی حائز اهمیت ویژه‌ای بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، در جریان رونمایی از چند طرح آموزشی و پژوهشی طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما در طول این 8 سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است و ما توانستیم از رتبه 21 به رتبه 15 برسیم که نشان می‌دهد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، دانشجویان ما همه فعال بودند.

وی افزود: اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی و صنعتی متصل کند و دانشگاه به‌طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم که اطراف دانشگاه‌ها مراکز علمی، فناوری شکل گرفته است. همه آمار و ارقام نشان می‌دهد در زمینه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد یک تحول بزرگ هستیم منتها برخی از بخش‌ها در این ایام 8 سال معمولاً به‌خاطر فضاهای سیاسی بزرگتر معرفی شده، این بخشها کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته شده است که در این دولت برای علم و فناوری و دانش مسئولان توجه ویژه‌ای قائل بودند.

رئیس جمهور گفت: این‌که در این دولت در روزهای سخت در سالهای 98 و 99 توجه ویژه‌ای برای بازسازی و نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید معنایش این است که تحول علمی حائز اهمیت ویژه‌ای بوده است و من بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک ماه رمضان و شب‌های قدر درهای رحمت خداوند باز است و مانند روز ملی که هر کشور دارد و آن روز، روز افتخار است و همه مردم در آن روز ملی جمع می‌شوند و مراسم دارند، گویی خداوند نیز یک شب رحمت جهانی برای همه مسلمان‌ها و برای همه انسانها مقدر کرده است و آن شب، شب قدر است.

روحانی خاطرنشان کرد: آنهایی که در این شبها در مراکز مذهبی و دینی حضور پیدا کردند و آنهایی که به‌دلیل شرایط کرونایی در خانه ماندند و با نوایی که در مراکز دینی ما همنوا بودند، جای بسیار تشکر دارند. مردم ما معتقد و متدین هستند و با این دل پاکشان حتماً یک شست‌وشوی کامل روحی را در این سه شب داشته‌اند و وقتی این پاکی و صفای دل با علم و دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور توأم شود، ما می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه "مردم ما روز قدس را به یاد ملت فلسطین و عزیزان ما که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند گرامی خواهد داشت"، یادآور شد: متأسفانه جامعه جهانی به ملت فلسطین توجهی ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند. امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس و یادآوری از حقوق ملت فلسطین و همچنین بازپس‌گیری قدس عزیز به‌دست مسلمانان قهرمان مورد توجه قرار داده‌اند.

روحانی ادامه داد: ان‌شاءالله مردم فلسطین در این جهاد به پیروزی و مسلمانان جهان نیز به آرزوی دیرینه خود خواهند رسید و ما نیز این روز بزرگ را پاس می‌داریم. البته شرایط پروتکل‌ها به‌گونه‌ای است که راهپیمایی نداریم اما همه برای آزادی قدس دعا می‌کنیم و فردا از بیانات رهبر انقلاب نیز استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما