شناسهٔ خبر: 47015397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد

آمادگی دستگاه‌های اجرایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

عسگری، معاون امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به مشوق‌های توسعه‌ای و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حشمت اله عسگری امروز در جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها که با محوریت سازوکار ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی برای تقویت این شرکت‌ها برگزار شد، اظهار داشت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته به گونه‌ای که ماحصل آن توسعه کمّی آن‌ها و افزایش تولید و صادرات این شرکت‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این امر نیازمند طراحی سازوکارهای جدید و ایجاد ساختار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در مراحل تولید انبوه و تجاری‌سازی نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان این آمادگی را دارند که از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند و باید نگاه هم‌افزایی و اثربخشی را ایجاد و تقویت کرد.

عسگری در ادامه با اشاره به وجود ۶۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان تهران بیان کرد: در سال گذشته از ۲.۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ناشی از داخلی‌سازی در کشور، ۱.۲ میلیارد دلار آن در استان تهران تحقق یافته و همچنین بیشترین اشتغال مربوط به این شرکت‌ها در این استان قرار دارد.

وی همچنین با تأکید بر دانش‌محور بودن فعالیت‌های آتی اقتصادی در استان تهران گفت: به دلیل مسائل و مشکلات خاص استان تهران از قبیل مسائل زیست محیطی و ترافیکی و همچنین محدودیت توسعه صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، ضرورت توسعه و گسترش صنایع دانش‌بنیان عیان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان با بیان اینکه مشوق‌های خوبی برای توسعه و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران تعریف شده است خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی دیدگاه خود را مبتنی بر توسعه اقتصادی دانش‌بنیان قرار داده و زمینه لازم برای ایجاد و تقویت شهرک‌های تخصصی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم آورند.

نظر شما