شناسهٔ خبر: 47012281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

قاسمعلی خدابنده:

امتحانات پایه نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی، حضوری برگزار می شود

موج نیوز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: امسال در خراسان رضوی، ۴۵۸ حوزه اجرا جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۱۵ حوزه تصحیح در نظر گرفته شده است که ۵۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۸۵ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی در پایه نهم و تاثیر معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای شرکت در کنکور، امتحانات این دو پایه به‌صورت حضوری  برگزار خواهد شد.

قاسمعلی خدابنده در ادامه بیان کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان خراسان رضوی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم باشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط، با مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری انجام خواهد شد و همچنین اگر امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم نباشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم متوسطه اول در بازه زمانی اول خرداد ماه الی ۲۵ خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد و امسال در استان  ۴۵۸ حوزه اجرا جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۱۵ حوزه تصحیح در نظر گرفته شده است. ۵۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم  و ۸۵ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم شرکت خواهند کرد.

خدابنده در خصوص اهمیت برگزاری پایه‌ نهم و دوازدهم، بیان کرد: به دلیل آنکه فرآیند هدایت تحصیلی در پایان دوره متوسطه اول پایه نهم انجام می‌گیرد و نیز در پایه دوازدهم به دلیل برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و تاثیر معدل دانش‌آموز، برگزاری امتحانات نهایی حضوری این دو پایه  به‌صورت حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد امتحانات استان مقرر شد  که تعداد دو درس از دروس پایه نهم به شیوه هماهنگ استانی و بقیه دروس به صورت منطقه‌ای طراحی شوند و مابقی پایه‌ها به صورت داخلی و براساس تصمیم شورای مدرسه  انجام شود.

وی تاکید کرد: ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب ارزشیابی کیفی توصیفی و به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و نتایج باید حداکثر تا دهم خرداد ماه اعلام شود. با توجه به پایان سال تحصیلی در ۳۱ اردیبهشت، معلمان و مدیران مدارس فرصت دارند تا ۱۰ خرداد در دوره ابتدایی، نتایج نهایی را ثبت کنند.

قاسم‌علی خدابنده

 خدابنده افزود: با استناد به بند ۱۰ مصوبه ۹۷۷ آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی شایستگی های فنی و همچنین دروس عملی هفت رشته هنری خاص  شامل رشته‌های نمایش، نقاشی، سینما، موسیقی ساز ایرانی، موسیقی ساز جهانی، نقشه کشی معماری و گرافیک در شاخه فنی و حرفه‌ای، استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان) و دروس کارآموزی/ کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: امتحانات مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد پایه نهم نیز به همان شیوه دانش‌آموزان روزانه برگزار خواهد شد و همچنین در خصوص دروس داخلی یا غیرنهایی پایه دوازدهم متوسطه نظری بر اساس نظر ستاد امتحانات استان به تشخیص شورای مدرسه حضوری یا غیرحضوری و توسط معلم با نظارت مدیر مدرسه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر شرایط مناطق و بر اساس نظر مراجع ذی‌صلاح، تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی حضوری متناسب  با آن پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ بلامانع است.

خدابنده در خاتمه تاکید کرد: در تمام امتحانات حضوری پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت  و داشتن ماسک اجباری است.

نظر شما