شناسهٔ خبر: 46990844 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کارواش بخار چیست – مزایا کارواش بخار

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

اگر صاحب یک خودرو هستید به طور حتم نظافت آن از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است که در این صورت حداقل هر سه ماه یک‌بار با مراجعه به کارواش اقدام به تمیزکاری خودرو خواهید کرد. همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای شستشوی خودروها وجود دارد که شاید بتوان از کارواش بخار بعنوان یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه یاد کرد. پر واضح است که بکارگیری از این روش برای پاک‌سازی خودروها مبتنی بر بخار است. در واقع بخار به خوبی می‌تواند گل و لای و هر گونه آلودگی‌ سفت و چسبنده روی ماشین را نرم کند که در این صورت عمل پاک‌سازی خودرو به راحتی انجام می‌پذیرد.

استفاده از روش کارواش بخار برای شستشوی خودروها در صورتی که با رعایت اصول ایمنی انجام شود، هیچ‌گونه مشکلی را روی بدنه‌ی خودرو و یا حتی اجزای داخلی آن ایجاد نمی‌کند. البته گفتنی است که به طور کلی بکارگیری از این روش کاملاً امن است و جای نگرانی نخواهد داشت. حال اگر اطلاعات بیشتری از چگونگی انجام این روش و همچنین مزایا و معایب آن می‌خواهید، توصیه می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

دستگاه کارواش بخار چیست؟

دستگاه نام‌برده شده که به دستگاه کارواش نانو بخار نیز شهرت دارد دارای یک دیگ است که بخار تولید شده در آن انجام می‌شود و سپس با استفاده از یک نازل بعنوان خروجی بخار، بر روی بدنه و یا اجزای داخلی خودروها با فشار نسبتاً زیاد پاشیده می‌شود. زمان تقریبی برای تولید بخار به جهت استفاده، حداقل ۳۰ الی ۴۵ دقیقه خواهد بود. گفتنی است که دیگ بخار در اندازه‌های مختلفی وجود دارد که کارواش‌ها بر اساس نیاز، موارد مدنظرشان را تهیه می‌کنند. حال اجازه دهید که دلیل استفاده از این تکنولوژی را بررسی کنیم. از این کارواش به عنوان بخارشوی صنعتی هم میتوان استفاده کرد . بخارشوی صنعتی از یک دیگ بخار تشکیل شده که قدرت بالایی در پاک کنندگی دارد، ابزار آلات صنعتی معمولا به روغن و سایر کثیفی ها آلوده میشن و این باعث افت عملکرد دستگاه های صنعتی میشود . برای همین منظور می توانید از بخار شوی صنعتی در پاکسازی این آلودگی ها استفاده کنید . برای خرید بخار شوی صنعتی به سایت ما مراجعه کنید .

اهمیت استفاده از دستگاه کارواش نانو بخار

همانطور که حتماً در جریان هستید، در گذشته برای شستشوی ماشین‌ها از روش‌های سنتی استفاده می‌شده است که یکی از بدترین معایب آن هدر رفتن بیش از اندازه آب بوده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن کارواش بخار چنین مشکلاتی نیز تا حد زیادی برطرف شده است. حال قصد داریم به طور مختصر به مزایای استفاده از این روش به جهت شستشوی خودروها اشاره کنیم:

  • مصرف بهینه آب

یکی از نگرانی‌های متصدیان هر کارواش، مصرف بی‌رویه‌ی آب و در نتیجه افزایش هزینه‌ها بوده است که این مشکل با تولید دستگاه بخار به خوبی رفع شده است. در حال حاضر طبق آمارها برای شستشوی هر خودرو فقط به ۲ الی ۳ لیتر آب نیاز است که این عدد و ارقام در برابر روش‌های سنتی که حداقل به ۱۰۰ لیتر هم می‌رسیده‌، بسیار ناچیز است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که حتی تا ۹۰ درصد مصرف آب در روش کارواش نانو بخار صرفه‌جویی خواهد است.

  • انجام شستشو در مدت زمان کوتاه‌تر

استفاه از این روش زمان شستشوی خودروها را به یک‌سوم کاهش داده است این در حالی است که در روش‌های سنتی انجام هر یک از مراحل شستشو مانند آب‌پاشی، کف‌مالی و یا خشک کردن، روی هم رفته به زمان حداقلی یک ساعت نیاز داشته است. بنابراین کاهش زمان تمیزکاری خودروها؛ هم می‌تواند به نفع متصدیان کارواش و هم صاحبان خودرو باشد.

  • حذف مواد شوینده

موادهای شوینده از نوع شیمیایی هستند و ممکن است برای محیط زیست و همچنین سلامت بدنه‌ی خودروها مضر باشند. لذا با حذف مواد شوینده در روش کارواش بخار سازگاری بسیار مناسبی با موارد مطرح شده ایجاد شده است.

  • کاهش مصرف برق

برای استفاده از دستگاه بخار دست کارواش‌داران باز است چرا که می‌توانند از سوخت دلخواه خود یعنی گاز شهری یا گازوئیل استفاده کنند. این موضوع سبب می‌شود که دیگر نیازی به برق سه‌فاز نباشد و از آنجایی که معمولاً متصدیان کارواش در بکارگیری از برق سه‌فاز نکات ایمنی را رعایت نمی‌کردند، هر آن احتمال رخ دادن خطراتی مانند برق‌گرفتگی وجود داشت.

  •  بدون نیاز به فضای بیش از اندازه

از دیگر مزایا بکارگیری از دستگاه کارواش بخار این است که بدون نیاز به فضای اختصاصی نیز می‌توان تمامی مراحل شستشوی خودرو را به طور کامل انجام داد. در روش‌های سنتی و یا حتی کارواش‌هایی که از دستگاه‌های تمام صنعتی استفاده می‌کنند، الزام به تهیه یک مکان تقریباً بزرگ وجود دارد چرا که در وهله‌ی اول باید دستگاه‌های شستشوی خودرو در یک مکان امن نگهداری شوند.

بویلر و دیگ بخار در واقع اساس الی کارواش بخار هست چرا که با استفاده از دیگ بخار ، اون بخار مورد نیاز تامین شده و برای استفاده در کارواش آماده میشود . 

معایب استفاده از کارواش نانو بخار

در کنار اینکه استفاده از کارواش بخار دارای مزیت‌های بسیار خوبی است اما معایبی نیز دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. البته ناگفته نماند که مزیت‌های این دستگاه آنقدر خوب و جذاب است که دیگر به مسائل جزیئ توجه نمی‌شود. با این حال برای آشنایی بد نیست که با معایب این دستگاه آشنا باشید:

  • این‌گونه دستگاه‌ها سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کنند که ممکن است برای ساختمان‌های اطراف کمی اذیت‌کننده باشد.
  • اگر لوازم بکار برده شده در دستگاه‌های کارواش نانو بخار از مرغوبیت خوبی برخوردار نباشند، ممکن است در هنگام کار ایجاد خطر کنند.
  • گاهاً پیش می‌آید که اندازه‌های زیاد این‌گونه از دستگاه‌ها برای محیط‌های کوچک هم‌خوانی نداشته باشد.
  • اگر دستگاه‌های کارواش نانو دارای فیلتراسیون نباشند، احتمال ایجاد مشکلاتی مانند رسوب نیز وجود خواهد داشت.

خرید دستگاه کارواش بخار از شرکت آذر استیل فن آوران

حال که با اهمیت استفاده از این دستگاه آشنا شده‌اید شاید بر آن شده باشید که برای کارواش سنتی خود نیز یکی از دستگاه‌های بخار را تهیه و استفاده کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که حتماً از مراکز معتبر کمک بگیرید چرا که کیفیت دستگاه کارواش بخار از اهمیت بسزایی برخوردار است. توصیه ما استفاده از شرکت آذر استیل فن آوران است. این شرکت با تولید ظرفیت‌های ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلویی برای این دستگاه تلاش می‌کند تا نیازهای شما عزیزان را در این بخش مرتفع سازد.

گفتنی است که برای خرید دستگاه مدنظرتان باید میزان مشتریان روزانه‌تان را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب بهینه‌تری داشته باشید. شرکت آذر استیل فن آوران با داشتن متخصصین امر به خوبی می‌تواند شما را در امر خرید دستگاه‌های کارواش بخار کمک کنند. برای این منظور توصیه می‌کنیم که با استفاده از راه‌های ارتباطی که در ادامه قرار داده‌ایم با مشاوران این شرکت تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به در اختیار قرار دادن اطلاعات مهم این‌گونه دستگاه‌ها اقدام شود.

برای خرید کارواش بخار وارد لینک روبه رو شوید : کارواش بخار

آدرس سایت : zagrosboiler.com

شماره تماس : ۰۴۴۳۲۲۵۲۷۹۱

شماره همراه کارشناس فنی : ۰۹۱۲۰۱۲۱۰۹۳

نظر شما