شناسهٔ خبر: 46977622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتقاد عضو برجسته فتح از تصميم محمود عباس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فارق القدومی، از مسئولان برجسته جنبش فتح تأکید کرد تا زمانی که محمود عباس زنده است انتخابات برگزار نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  پایگاه اینترنتی خبری شهاب، یکی از مسئولان برجسته جنبش فتح تأکید کرد تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای به تعویق انداختن برگزاری انتخابات فلسطین، سیطره رژیم صهیونیستی را بر همه شهر قدس از جمله بخش شرقی آن قانونی می‌کند و تا زمانی که محمود عباس زنده است انتخابات برگزار نخواهد شد.
فارق القدومی به رادیو عمان گفت: «رؤیای انتخابات پایان یافت و تا زمانیکه این رئیس (محمود عباس) زنده است انتخابات برگزار نخواهد شد.»
وی افزود «بر اساس اطلاعاتی که دارم در داخل کمیته مرکزی جنبش فتح درباره به تعویق انداختن انتخابات برای آنکه باقی مانده وجهه فتح حفظ شود اتفاق نظر وجود نداشت و برخی شخصیت‌های مهم مانند ابو جهاد العالول و جبریل الرجوب با به تعویق انداختن آن مخالف بودند.»
القدومی تصریح کرد جنبش فتح به سمت پیچ‌های خطرناکی پیش می‌رود و انحلال این جنبش قطعی است و علتش نیز سیاست‌های محمود عباس و تک روی وی در تصمیم گیری هاست.
خشم گروه‌های فلسطینی از تعویق انتخابات
در حالی که گروه‌های فلسطینی خشم خود را از تصمیم تشکیلات خودگردان در مورد انتخابات اعلام کردند ناظران درباره افزایش دودستگی در میان فلسطینیان هشدار دادند.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: اعلام تعویق برگزاری انتخابات در فلسطین خشم گروه‌های فلسطینی را پی داشت.
نسرین سلمی گزارشگر این شبکه در این باره گفت: محمد عباس سرانجام تعویق انتخاباتی را که فلسطینیان 15 سال انتظار آن را می‌کشیدند اعلام کرد. علت تعویق، ممانعت اسرائیل از برگزاری انتخابات در قدس عنوان شد. عباس با اعلام تعویق انتخابات از مشورت با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی که به معیار‌های بین المللی متعهد باشد خبر داد.
این تصمیم برای فلسطینیان غیرمنتظره نبود، اما خشم آن‌ها را برانگیخت.
حماس این اقدام را کودتا علیه تلاش‌ها برای آشتی خواند. جهاد اسلامی هم انتخابات را تحریم کرده بود. جبهه مردمی و دموکراتیک برای آزادی فلسطین با تصمیم تشکیلات خودگردان مخالفت کرد و فهرست‌های مستقل انتخاباتی هم که در نشست تصمیم گیری شرکت داده نشده بودند خشم خود را ابراز کردند.
جمال الطویل یکی از رهبران حماس گفت: تعویق انتخابات برای ملت فلسطین روز سیاه و نکبتی جدید است. این اقدام ضربه زدن به اراده ملت فلسطین و جنایتی سیاسی در حق میلیون‌ها فلسطینی است.
المیادین ادامه داد: یکی از علل خشم فلسطینیان آن بود که تشکیلات خودگردان برگزاری انتخابات را به اجازه اسرائیل برای اجرای آن در قدس منوط کرده بود و این چیزی بود که امکان آن وجود نداشت، زیرا اگر اسرائیل چنین مجوزی صادر می‌کرد در واقع علیه تصمیم دونالد ترامپ در مورد پایتختی قدس (برای اسرائیل) اقدام کرده بود.
ناظران عقیده دارند تعویق انتخابات باعث افزایش اختلافات و دودستگی در میان فلسطینیان خواهد شد.

نظر شما