شناسهٔ خبر: 46974747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نامه نگاری استقلال با AFC؛ فقط در تهران با الهلال بازی می کنیم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- استقلال از همین الان باید به دنبال مکاتبه با AFC باشد تا دیدار این تیم برابر الهلال در تهران برگزار شود.
به گزارش آریا، استقلالی ها باید در اولین قدم خود بعد از صعود از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کنند در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در تهران میزبان الهلال عربستان باشند. بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و مشخص شدن تیم ها در مرحله یک هشتم نهایی، تیم فوتبال النصر با ارسال نامه ای به AFC اعلام کرد فقط در عربستان از تیم فوتبال تراکتور میزبانی می کند، باشگاه استقلال تاجیکستان هم محل بازی خود با پرسپولیس را معرفی کرد.
باشگاه استقلال هم باید همین امروز با AFC نامه نگاری کرده و اعلام کند فقط در تهران و ورزشگاه آزادی حاضر است از باشگاه الهلال عربستان میزبانی کند و اگر باشگاه عربستانی حاضر نشود به تهران بیاید نتیجه باید به نفع استقلال اعلام شود. طبیعی است میزبانی حق باشگاه استقلال است و مدیران این باشگاه هرگز نباید از حق مسلم خود کوتاه بیایند چرا که آبی ها باید در بهترین شرایط خود را آماده صعود به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا کنند.
پیش از این بازی های تیم های ایرانی با عربستانی در کشور ثالث برگزار می شد اما با توجه به سفر استقلال و فولاد به عربستان برای برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا و البته نامه النصر برای حضور تراکتور در عربستان دیگر هیچ بهانه ای برای باشگاه الهلال برای سفر نکردن به ایران باقی نمی ماند.
خبرنگار سعودی در برنامه تلویزیونی ادعا کرد بازی های تراکتور و استقلال نقابل حریفان شان در زمین بی طرف برگزار می شود. مشهورترین خبرنگار سعودی در برنامه تلویزیونی اعلام کرد طبق منابع رسمی بازی های الهلال و النصر مقابل استقلال و تراکتور در زمین بی طرف برگزار می شوند.
مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 امروز به خط پایان رسید و تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند و رقبای خود را شناختند. طبق جدول اعلامی از سوی AFC شکل میزبانی رقابت ها به شکل زیر است:
استقلال تاجیکستان - پرسپولیس
النصر عربستان - تراکتور
استقلال - الهلال عربستان
شارجه - الوحده
میزبانی بازی های شارجه و الوحده و استقلال تاجیکستان با پرسپولیس قطعی است و به ترتیب در امارات و تاجیکستان برگزار می شوند اما میزبانی بازی های استقلال و تراکتور روی کاغذ و طبق فرمول AFC به ترتیب در تهران و ریاض خواهند بود. اما در رابطه میزبانی بازی های نمایندگان کشورمان با سعودی، ولید الفراج مشهورترین خبرنگار سعودی در برنامه تلویزیونی خود بنا به منابع رسمی اعلام کرد:
بازی های الهلال و النصر مقابل تیم های ایرانی نه در ریاض و نه در تهران برگزار نمی شود و هر دو بازی در زمین بی طرف برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ از چهار تیم ایرانی، سه تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند. با پیروزی استقلال برابر الشرطه عراق و شکست الهلال برابر شباب الاهلی امارات، استقلال و تراکتور موفق شدند راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شوند. پرسپولیس نیز که به عنوان اولین تیم صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی مجسل کرده بود و حالا از بین 8 تیم مرحله یک هشتم نهایی، سه تیم ایرانی هستند. ایران در حالی سه نماینده در مرحله یک هشتم نهایی دارد که در مرحله گروهی با 4 نماینده بیشترین نماینده را داشت و حالا نیز تیم های ایرانی در دور گروهی قدرت خود را نشان دادند و با سه تیم بیشترین سهم را گرفتند.

نظر شما