شناسهٔ خبر: 46970832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست بسیج دانشجویی از احزاب برای پاسخگویی درباره عملکرد و برنامه های آینده

دفاتر بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه کشور از جریان ها و احزاب سیاسی درخواست کردند با حضور در جمع دانشجویان پاسخگوی عملکرد گذشته و برنامه های آینده خود باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج‌ دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران  در نامه ای به مسئولان احزاب و جریان‌های سیاسی کشور خواستار حضور آنها در جمع دانشجویان برای بررسی و عملکرد  جریان های سیاسی کشور در گذشته و تبیین برنامه های آینده شدند.

در بخشی از این نامه آمده است:

امروز موقف پاسخ گویی است و هر کاندیدا باید نسبت خود را با جریان‌های سیاسی حاکم در کشور مشخص کند و پاسخ گوی عملکرد گذشته جریان مد نظر در انتخابات‌های گوناگون باشد. علاوه بر این مشخص کند چه مقدار از وضعیت امروز کشور حاصل تصمیمات آن جریان بوده است.

اولویت داشتن منافع مردم، موضوعی است که تمام کاندید‌اها قبل از انتخابات آن را بهانه‌ای برای رای گرفتن از مردم قرار می‌دهند، با این حال باید از تک تک افراد از هر جریان سیاسی پرسید الگو و برنامه‌شان برای چنین مقصودی چیست و چطور می توانند از آن دفاع کنند. در غیر این صورت نگاه آن جریان سیاسی به حضور مردم جایگاهی تشریفاتی و صرفا ابزاری برای رسیدن به قدرت دارد.

یحتمل این بزرگواران مردم را به چشم کالایی می‌بینند که هر چند صباحی که نیاز به حضورشان در سر صندوق‌های رای هست آن‌ها را به اعلی علیین می‌رسانند و قصیده‌ها اندر مدح و ثنای مردم سالاری می‌سرایند و درست زمانی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارند، حلقه سختی از قدرت تشکیل میدهند که فقط یک صدا از آن به بیرون مخابره میشود. یکی از علل مهم وجود احزاب سیاسی جریان سازی و مقدمه چینی برای کمک به مردم برای انتخاب اصلح و تحقق مردم سالاری دینی است و از جریان‌های فعال سیاسی کشور انتظار می‌رود فعالیت شان را به انتخابات‌ها محدود نکنند.

جریان‌های سیاسی مدعی باید از سیاست ورزی منهای مردم توبه کرده و روی گردان شوند و این موضوع را باید از همین ابتدا یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری با پاسخ به سوالات مشخص و دفاع از گفتمان خود شروع کنند.

بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران بنا بر رسالتی که بر دوش دارند و باید حلقه وصلی میان مردم و نخبگان سیاسی باشند، بنا دارند سلسله نشست‌های رسانه‌ای، چالشی و بی‌پرده را با حضور شما با عنوان نمایندگان جریان‌های سیاسی مؤثر در جریان انتخابات برگزار نماید.

متن کامل نامه:

انتهای پیام/

 

نظر شما