شناسهٔ خبر: 46962071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تاکید کاخ سفید بر همکاری با مسکو درباره ایران

باشگاه خبرنگاران

سخنگوی کاخ سفید از تاکید آمریکا بر همکاری با روسیه درباره موضوع ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -
 

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید طی اظهاراتی گفت: علی‌رغم اختلافات میان مسکو و واشنگتن خواستار همکاری با روسیه در خصوص پرونده برنامه هسته‌ای ایران هستیم.

وی ادامه داد: آمریکا علی‌رغم وجود همه اختلافات بر این موضوع تاکید دارد.

جنیفر ساکی در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین گفت: در حال حاضر تمرکز واشنگتن برروی حرکت به سمت داشتن روابطی با ثبات و قابل پیش‌بینی با این کشور است.

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از نگرانی آمریکا درباره تداوم بازداشت الکسی ناوالنی، مخالف روسیی و تقویت تشکیلات نظامی روسیه در مرز اوکراین خبر داد و گفت: در مقابل این موارد برخی حوزه‌ها نیز وجود درد که می‌توانیم درباره آن‌ها رایزنی کنیم و همکاری خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: یکی ز این موضوعات شاید تلاش‌های دیپلماتیک مربوط به ایران از طریق گروه ۱+۵ باشد.

برگزاری مذاکرات و نشست‌های متعدد در وین در راستای بازگشت مجدد به برجام و رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران امروز یکی از اخبار مهم و روز دنیا محسوب می‌شود.

در این بین روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان (گروه ۱+۴) یکی از طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران هستند و آمریکا که در سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده است در حال دست و پا زدن برای بازگشت به برجام است، آن هم از طریق مذاکره و همکاری با کشوری همچون روسیه.

طی ساعات آتی امروز نیز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها برگزار می‌شود.

نظر شما