شناسهٔ خبر: 46954098 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دیدار حساس استقلال مقابل الشرطه؛ ببر و با خیال راحت صعود کن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- تیم های استقلال ایران و الشرطه عراق باید بازی برگشت خود در چارچوب رقابت های دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند.
به گزارش آریا، شاگردان فرهاد مجیدی تا اینجای مسابقات موفق شدند از 5 دیدار خود 8 امتیاز کسب کنند و در رتبه اول جدول گروه قرار دارند. استقلالی ها همچنین 13 بار دروازه حریفان را باز کردند و از این حیث هیچ تیمی بهتر از استقلال کار نکرده است. با این حال نقطه ضعف بزرگ استقلال به فاز دفاعی این تیم بر می گردد، جایی که آن ها 8 گل از حریفان دریافت کردند.
در آن سو تیم الشرطه در حالی تا اینجای مسابقات 3 امتیاز به دست آورده که تا پیش از دیدار برابر الدحیل، تمام مسابقات خود را باخته بود اما در بازی قبلی به شکلی عجیب تیم قطری را شکست داد. همچنین شاگردان ایلیچ تا اینجای مسابقات 3 گل زدند و 8 گل دریافت کردند. نبرد رفت دو تیم در این رقابت ها با نتیجه 3 بر 0 به سود شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسیده بود.
استقلال باتوجه به اتفاقات دور قبلی، صدرنشین مرحله گروهی شد اما این صدرنشینی ممکن است که امشب به خطر بیفتد. شاگردان فرهاد مجیدی اکنون 8 امتیازی هستند و با پیروزی مقابل الشرطه، قطعا یکی از تیم‌های صعودکننده لقب می‌گیرند اما باتوجه به پیروزی تراکتور (10 امتیاز) و شکست السد (10 امتیاز) این تیم در صورت تساوی یا باخت، از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد.
در شبی که پرسپولیس با 4 گل الریان را گلباران کرد، تراکتور از سد الشارجه گذشت تا به یک مدعی جدی برای صعود به مرحله حذفی تبدیل شود. اما عجیب‌ترین بازی روز اول دور نهایی مرحله گروهی، در ریاض برگزار شد؛ جایی که در شب قضاوت عجیب «مسعود طفیلیه»، النصر عربستان، شاگردان ژاوی ارناندس را زمین‌گیر کرد و با 11 امتیاز راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد.
حالا پرسپولیس، الشارجه و النصر به عنوان تیم‌های سرگروه، در انتظار مشخص شدن حریف خود هستند و الوحده نیز در جدول تیم‌های دوم، صدرنشینی اش را قطعی کرده و بنابراین 4 سهمیه دیگر برای مرحله یک هشتم نهایی باقی مانده که از بین 7 تیم برگزیده خواهند شد: «استقلال تاجیکستان، الهلال، استقلال ایران، الدحیل، الاهلی، تراکتور و السد.»
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با الشرطه عراق در مورد این بازی صحبت کرد. مجیدی در ابتدا اظهار داشت:
فکر می‌کنم در بازی قبلی برابر الاهلی خیلی باهوش و با تدبیر بازی کردیم. با تعویض‌هایمان توانستیم بازی را کنترل کنیم. مهم‌ترین فاکتور بازی فردا این است که برای صعود همه چیز دست خودمان است.
وی در پاسخ به این سوال که الشرطه برابر الدحیل پیروز شده و سوپرایز شما برای بازی چیست، گفت:
چیزی که مسلم است، این است که ما بازی بسیار سختی داریم. تنها چیزی که از بازیکنانم خواسته‌ام، تنها یک نکته بوده است. ما باید فقط خودمان باشیم و اگر خودمان باشیم، شما منتظر نباشید چون سوپرایزی نمی‌بینید.
مجیدی درباره اینکه بالاترین آمار گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا متعلق به استقلال است. آیا استقلال باز هم هجومی کار می‌کند، عنوان کرد:
در رابطه با بازی هجومی استقلال باید بگویم که این ساختار و فرهنگ باشگاه است و این مدلی است که بازیکنان و هواداران دوست دارند. دنبال کارهای عجیب و غریب نیستیم و این مدل تیم ماست. برای بازی هم به بازیکنانم گفته‌ام به دنبال کارهای عجیب و غریبی نیستیم و می‌خواهیم مدل خودمان بازی کنیم.
سرمربی آبی پوشان در مورد غایبان تیمش در بازی تصریح کرد:
به خاطر فشردگی مسابقات بعضی از بازیکنانمان خسته نبودند، در مرز آسیب دیدگی بودند. ما آن‌ها را با تعویض‌هایمان حفظ کردیم. بعضی از تعویض‌هایمان در بازی قبلی به خاطر عملکرد فنی و خستگی نبود و می‌خواستیم بازیکنان آسیب نبینند و ما آن‌ها را حفظ کردیم.
مجیدی در جواب به این پرسش که نگرانی بابت بازی ندارد، گفت:
هر نتیجه‌ای که در بازی قبلی الشرطه به دست می‌آمد، باعث نمی‌شد تمرکز من و بازیکنانم بهم بخورد. من بلد هستم که چگونه بازیکنانم را آماده بازی کنم تا هر 11 بازیکنی که بازی می‌کنند، با یک قلب واحد و یک جسم واحد مقابل حریف بازی می‌کنند. چون آخرین کنفرانس است می‌خواهم دو تشکر کنم. اول از نمایندگان AFC که بازی‌ها را با نظم برگزار کردند. دومین تشکر هم از فدراسیون فوتبال عربستان دارم که بهترین هماهنگی را با ما داشتند و نمایندگان الاهلی هرچه که نیاز داشتیم را در اختیار ما گذاشتند و از همه آن‌ها ممنون هستم. امیدوارم در آینده نزدیک تیم‌های عربستانی به ایران بیایند و ما مهمان‌نوازی آن‌ها را جبران کنیم.

نظر شما