شناسهٔ خبر: 46952493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلفات ویروس کرونا در برزیل به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسید

برزیل روز پنجشنبه به دومین کشور جهان پس از آمریکا تبدیل شد که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آمارهای وزارت بهداشت برزیل نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در این کشور روز پنجشنبه به بیش از 401 هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل در ماه آوریل موجب شد تا محدودیت های اعمال شده تا حد زیادی کاهش یابد.

تاکنون کمتر از 6 درصد جمعیت برزیل علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند. آمریکا تنها کشور جهان است که تلفات ویروس کرونا در آن بیشتر از برزیل است. تاکنون بیش از 574 هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

هند نیز یکی دیگر از کشورهایی است که به شدت از این بحران آسیب دیده و تاکنون بیش از 200 هزار نفر قربانی شده اند.

در حالی که انتقادات از عملکرد دولت جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در خصوص مدیریت بحران کرونا به شدت افزایش یافته است، مجلس سنای این کشور رسما تحقیقات خود درباره این مساله جنجالی را آغاز کرده است.

 تحقیقات سنای برزیل می تواند یک دردسر بزرگ برای بولسونارو باشد که قصد دارد در انتخابات سال آینده نیز شرکت کند.

بولسونارو همچنان در برابر تدابیر قرنطینه ای و محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مقاومت می کند.

این تحقیقات احتمالا شامل تاخیر دولت در خریداری و تامین واکسن کرونا و اهمال و کوتاهی در شناسایی و هشدار درباره گونه برزیلی ویروس کرونا خواهد بود.

گرچه این تحقیقات موجب افزایش درخواست ها برای استیضاح رئیس جمهور خواهد شد ولی کارشناسان سیاسی بر این باورند که در شرایط کنونی بعید است رئیس جمهور برزیل استیضاح شود.

انتهای پیام/

نظر شما