شناسهٔ خبر: 46941357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو اتاق اصناف یزد هشدار داد

غفلت از شغل‌های خدماتی در سایه حمایت صرف از تولید در یزد

یزد- دهقان، عضو اتاق اصناف استان یزد گفت: راه حمایت از شغل های خدماتی از پشتیبانی و مانع زدایی می‌گذرد و نباید در سایه حمایت از تولید، حمایت از شغل‌های خدماتی را از یاد برد.

صاحب‌خبر -

سعید دهقان در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال و حمایت از تولید داخلی و مانع زدایی گفت: نباید ذهن مسئولین فقط به فکر پشتیبانی از تولید باشد. چند سال اخیر واحدهای تولیدی از رشد و حمایت بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند، اما شغل های خدماتی رو به نابودی و ورشکستگی رفته است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو یزد و مشاور شرکت‌های دانش بنیان استان خاطر نشان کرد: همانطور که برای رونق شغل های تولیدی، تسهیل امور مالیاتی و رفع موانع جواز کسب تأثیر به‌سزایی دارد، در ارتقای شغل‌های خدماتی نیز رعایت مواد قانون بیمه تامین اجتماعی می‌تواند جان تازه‌ای به این صنعت ببخشد.

مدرس دانشگاه علم و هنر استان یزد با اشاره به ناتوانی کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارگران اظهار کرد: اکثر شغل های خدماتی به‌خصوص واحدهای تعمیرگاهی به خاطر هزینه‌های زیاد بیمه تأمین اجتماعی، عدم سختی کار و مبالغ سنگینی که بابت بیمه می بایست پرداخت کنند نیروی کار خود را اخراج کرده اند.

وی افزود: اکثر کارفرماها دست به دامن شاگرد اتباع خارجی شده اند که در دو سال اخیر بیداد کرده است و اگر به همین منوال بگذرد، در آینده نه چندان دور به جز اتباع بیگانه، کسی به سمت شغل های خدماتی همچون مکانیکی نخواهند آمد. 

دهقان در نهایت یادآور شد: بابت اصلاح قانون بیمه در سال های اخیر پیگیری های زیادی انجام شده است اما انگار حرف ها به گوش هیچ مسئولی نرسیده است و امیدواریم اهمیت حمایت از مشاغل خدماتی زمانی مورد توجه قرار نگیرد که کار از کار گذشته باشد.

نظر شما