شناسهٔ خبر: 46938839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت

نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل کشور جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت که از روز سه‌شنبه در سه استان و شش محور شریانی پر ترافیک به صورت آزمایشی آغاز شده است را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، رضا نفیسی با اشاره به جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور گفت: این طرح روز گذشته (سه‌شنبه) در سه استان و ۶ محور شریانی پر ترافیک به طول ۶۰۰ کیلومتر به صورت آزمایشی آغاز شد و خرداد ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل کشور با اشاره به اعمال تغییر نگرش دستگاهی به رویکرد سیستم ایمن در طرح مدیریت سرعت افزود: اعمال مقررات، مهندسی ایمنی، بازاریابی اجتماعی و غیره از جمله پارامترهای استفاده شده  است و در این طرح صرف کنترل سرعت مطرح نیست.

او ادامه داد: طرح مدیریت سرعت با همکاری سازمان جهانی بهداشت در سه فاز مختلف برای ۶ محور شریانی پر ترافیک برنامه‌ریزی شده است.

نفیسی گفت: این یک کار مشترک بین پلیس، وزارت راه و سایر دستگاه‌های مرتبط است و در طرح مدیریت سرعت زیرساخت‌ها، دوربین‌ها و گشت‌های پلیس در نظر گرفته شده است.

همچنین مجید صباغ‌زاده، مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری با اشاره به اینکه نقاط پر حادثه بخشی از ایمنی‌ راه‌هاست، گفت: نقاط پر حادثه هر سه سال یکبار شناسایی و اصلاح و ارتقای ایمنی داده می‌شود و مجدد نقاط جدید شناسایی می‌شود.

او ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۱۵۸۵ نقطه پر حادثه شناسایی و ارتقای ایمنی داده شد.

مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری بیان کرد: در طرح مدیریت سرعت تغییر در استانداردها نداریم بلکه تغییر در فرآیندها و اعمال مقررات و اصلاح و ایمنی نقاط شناسایی شده در طرح‌هایی آزمایشی داریم.

نظر شما