شناسهٔ خبر: 46922483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کلنگ‌زنی اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه 4

کلنگ اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه 4 امروز زده شد و به گفته عضو شورای شهر تهران در برنامه سوم توسعه پنج گرمخانه فرامنطقه‌ای برای پایتخت پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم آیین کلنگ زنی اولین مددسرای فرا منطقه‌ای شهر تهران در منطقه 4 با حضور الهام فخاری - عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا جوادی یگانه - معاون امور  اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران - و محمد محمد دوست - شهردار منطقه 4 - برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا، فخاری در این مراسم ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیریت شهری تهران به افراد آسیب دیده و بی پناه در مددسراها و گرمخانه‌ها در این دوران کرونایی افزود: با احداث و بهره برداری از مددسرای فرا منطقه ای منطقه 4 یک ظرفیت تخصصی برای بازگشت افراد آسیب دیده به زندگی سالم  با توانمندی های بیشتر فراهم می شود و این مکان‌ها به عنوان یک خانه امن و امید برای بازگشت این افراد به زندگی جدید فراهم می شود.

 

وی افزود: در برنامه سوم توسعه، پنج گرمخانه فرامنطقه‌ای برای پایتخت پیش بینی شده که امید است در همین ایام کلنگ آنها به زمین زده شود و  با همت همکاران سازمان عمران فرآیند ساخت و تجهیز آنها خیلی زود صورت گیرد  تا شاهد خانه امن و زندگی برای آسیب دیدگان تهران باشیم و با  کمک یکدیگر بتوانیم بی سرپناهی را  در شهر به صفر برسانیم.

 

در ادامه مراسم محمدرضاجوادی یگانه - معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران - گفت: کلنگ احداث اولین گرمخانه موقت شهر تهران درسال 83  زده شد و به ترتیب گرمخانه های دائم و منطقه‌ای،  بانوان و شبانه روزی فرآیندی بود که به تدریج اصلاح و درنهایت منجر به احداث گرمخانه های فرامنطقه ای با رویکرد و خدمات متفاوت شد.

 

وی افزود: با توجه به نبود امکانات لازم در گرمخانه های فعلی شهر تهران برای استفاده سالمندان و  معلولان ایده احداث گرمخانه فرا منطقه ای  و استاندارد با همفکری کمیته اجتماعی و کمیته شورای شهر تهران شکل گرفت و مقرر شد این ایده به صورت یک فضای مسطح و یک طبقه با نقشه های جدید قبل از برودت هوا دراختیار بی پناهان قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، محمد محمد دوست - شهردار منطقه 4 - با اشاره به اینکه مددسرای فرامنطقه ای قراراست به کل شهر تهران خدمات ارایه دهد، گفت: در راستای انجام وظایف شهرداری و خدمت رسانی به تمام اقشار جامعه اولین مددسرای فرا منطقه ای شهرتهران باشعار «تهران شهری برای همه» در  محله حکیمیه منطقه 4 احداث می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر تهران به احداث و توسعه این فضاهای امن برای افراد آسیب دیده،  تلاش می شود تا با سرعت این فضا در اختیار افراد آسیب دیده قرار گیرد.

 

نظر شما