شناسهٔ خبر: 46908587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

احتمال تصمیم ابومازن برای تعویق انتخابات قوت گرفت/ عزام الاحمد: انتخابات در سایه اشغالگری برگزار نمی‌شود/ حماس: تعویق انتخابات غیرقابل توجیه است/ نامه 14 فهرست انتخاباتی به ابومازن: بر خلاف میل اشغالگران انتخابات باید برگزار شود

همزمان با اظهارات یک عضو ارشد جنبش فتح، خبرها و اظهارنظرهای مختلف از احتمال تصمیم تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری از سوی ابومازن حکایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در سخنانی گفت جنبشهای رهایی بخش ملی انتخابات را در سایه وجود اشغالگری برگزار نمی کنند.

 

وی افزود ما مجبور به تکرار روند انتخابات شدیم، ولی در تاریخ جنبشهای آزادیبخشی در جهان امکان برگزاری انتخابات در سایه اشغالگری وجود ندارد.

 

الاحمد افزود تکرار انتخابات به معنای به رسمیت شناختن اشغالگری و تحکیم و تثبیت آن است، در سال 1996 انتخابات برگزار شد و پس از آن یاسر عرفات با برگزاری انتخابات در سال 1999 مخالفت کرد.

 

وی گفت ابوعمار(عرفات) با برگزاری انتخابات پس از پایان دوره نخست در سال 1999 مخالفت کرد و آنگاه سازمان آزادیبخش اعلام کرد انتخاباتی برگزار نمی شود و دوره ریاست رئیس و مجلس قانونگذاری را تا اطلاع ثانوی تمدید کردند.

 

الاحمد گفت پیچیدگی هایی در مساله فلسطین و تمایل به باقی ماندن پیکره تشکیلات خودگردان وجود دارد.

 

عضو جنبش فتح اظهار داشت ما اسلو را پایان یافته تلقی می کنیم که اسرائیل آن را از زمان کمپ دیوید دوم و انتفاضه الاقصی پایان داد، ما با واقعیت تعامل می کنیم و با تمام اشکال در دسترس مبارزه می کنیم.

 

مخالفت ها با تعویق احتمالی انتخابات

 

بر اساس گزارش خبرگزاری شهاب، 14 فهرست انتخاباتی با ارسال نامه ای به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و ارسال یک نسخه به رئیس کمیته مرکزی انتخابات بر مخالفت خود با تعویق انتخابات تاکید کردند.

 

این فهرستهای انتخاباتی بر اهمیت اجرای فرمان ریاستی مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی در زمانهای مقرر به عنوان یک حق اساسی که انتظار آن طولانی شده و باید به دلایل سیاسی و ملی اجرا شود، تاکید کردند.

 

این فهرستها خاطر نشان کردند امروز بر همه واجب است برای برگزاری انتخابات بر خلاف میل و اراده اشغالگران تلاش کنیم و به دنبال جایگزین هایی باشیم که ای مساله را به نبردی با اشغالگران در راستای تثبیت حقوق فلسطینی در قدس تبدیل کند.

 

بر اساس این گزارش این نامه را فهرستهای "الحریه، الوفاء و البناء، طفح الکیل، عائدون، وطن، المستقبل، المستقبل الفلسطینی، صوت الناس، تجمع المستقلین، العدالة والبناء، مرابطون،کفاءة، کرامتی الشبابیة، و نبض البل امضا کردند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر مخالفت خود با تعویق انتخابات آتی تاکید کرده و آن را غیر قابل توجیه خوانده است.

 

محمود مرداوی از رهبران حماس گفت تا کنون هیچ پیشنهاد یا ابتکاری درباره تعویق انتخابات به دست ما نرسیده است، ولی در این صورت ما قاطعانه آن را رد خواهیم کرد.

 

وی افزود هر چند اشغالگران با برگزاری انتخابات در قدس مخالفت می کند، ولی ما آن را با اراده ملت خود تحمیل خواهیم کرد.

 

حسن خریشه رئیس فهرست "وطن للمستقلین"(وطن برای مستقل ها) تاکید کرد تعویق انتخابات تاکید می کند که تشکیلات خودگردان ابزاری است که بر اساس دستورات اشغالگران عمل می کند.

 

وی افزود در صورتی که تشکیلات خودگردان تصمیم بگیرد انتخابات را به تعویق اندازد، این مساله نشان خواهد داد که تشکیلات خودگردان ابزاری است که دستورات اشغالگران را اجرا می کند.

 

خریشه گفت در صورتی که انتخابات برگزاری نشود، ما شاهد اعتراضات گسترده خواهیم بود.

انتهای پیام/ر.ی/

 

نظر شما