شناسهٔ خبر: 46906366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۵ درصد داوطلبان شوراهای شهر در کرمانشاه تایید صلاحیت شدند

گروه استان‌ها- سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام هیئت نظارت ۸۱۲ نفر از داوطلبین برای رقابت در انتخابات شوراهای ۳۴ شهر استان تأیید و ۲۳۹ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرمانشاه ، جلیل بالایی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بر اساس برنامه روزشمار انتخابات ششمین دوره­ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز آخرین فرصت اعلام اسامی تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر بود و امروز هیئت نظارت به موجب قانون تکلیف دارد که نتایج بررسی را به فرمانداران اعلام و رؤسای ستاد انتخابات شهرستان‌ها نیز نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به صورت محرمانه و مکتوب به داوطلبین اعلام کنند.

وی با اشاره به تجمیع آمار تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای 34 شهر استان عنوان کرد: از مجموع 1107 نفر داوطلب، 56 نفر انصراف، 812 نفر تأیید و 239 نفر نیز توسط هیئت نظارت رد صلاحیت شدند که نشان می‌دهد 75 درصد داوطلبان تأیید و 25 درصد نیز در این مرحله با اعلام هیئت نظارت ردصلاحیت شده‌اند.

بالایی گفت: داوطلبین نیز از 9 تا 12 اردیبهشت ماه به مدت چهار روز مهلت دارند شکایات خود را در خصوص رد صلاحیت تحویل دهند و هیئت نظارت استان نیز در بازه زمانی 10 روز موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کند و در واقع در تاریخ 24 اردیبهشت نظر قطعی هیئت نظارت استان به داوطلبان خواهد شد.

وی افزود: این کار بر اساس سلسله مراتب تأیید صلاحیت است و اگر افرادی که رد صلاحیت شود اعتراضی داشته باشند پرونده به مراجع بالاتر یعنی هیئت نظارت استان ارجاع داده می‌شود.  

بالایی گفت: در شهرستان‌ها اسلام‌آباد غرب با 92، سنقر و کلیایی با 87 و دالاهو با 84 درصد بیشترین تأیید صلاحیت‌ها را توسط هیئت نظارت داشته‌اند و صحنه با 48، هرسین و سرپل ذهاب نیز با 65 درصد کمترین میزان تأیید صلاحیت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در شهرستان کرمانشاه 214 نفر برای مجموع شهرها تأیید صلاحیت و 71 نفر رد صلاحیت شده‌اند که نشان می‌دهد 73 درصد تأیید و 27 درصد در هیئت‌های نظارت رد صلاحیت شده‌اند.

بالایی با بیان اینکه امروز برای هر کرسی از مجموع 182 کرسی، 4.5 نفر در شوراهای شهر رقابت خواهند داشت افزود: در کرمانشاه برای هر کرسی 13 نفر، اسلام آباد غرب 12 نفر، گیلانغرب 9 نفر بیشترین میزان رقابت و گودین، بیستون و نودشه نیز کمترین رقابت با کمتر از دو نفر برای هر کرسی را دارند.

بالایی به تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات روستاها و تیره‌های عشایری نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 9 هزار و 41 نفر برای انتخابات شورای 1769 روستا و تیره‌های عشایری داوطلب شده‌اند و تنها در 30 روستا امکان برگزاری مهیا نشد که تقریباً 98.5 درصد روستاها شرایط برگزاری را دارند و در بازه زمانی مشخص اسامی تأیید صلاحیت ها توسط هیئت‌های اجرایی و انتخابات اعلام می‌شود.

انتهای پیام/832/ش

نظر شما