شناسهٔ خبر: 46889418 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت سکه طرح جدید با رشد ۸۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان بازار طلای دیروز (دوشنبه) با یک روند افزایشی، به قیمت ۱۷۷۹ دلار رسید. اما در بازار داخلی قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار کاهش پیدا کرد و به قیمت یک میلیون و پنج هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید با رشد ۸۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: روز گذشته طلا همچنان سوار بر موج کاهش ارزش دلار توانست ارزش خود را در نزدیکی مرز ۱۷۸۰ دلاری حفظ کند؛ روز گذشته طلا نوسان کمی داشت. بالاترین قیمتی نیز که به ثبت رساند و قیمت ۱۷۸۳ دلار بود. طلا سه هفته متوالی است که روندی صعودی دارد و سرمایه‌گذاران امیدوارند که فلز زرد بتواند این روند را ادامه دهد و به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار برسد.

سکه در کف ۱۰۰ روزه

سکه پس از نزدیک به ۱۰۰ روز، مرز حمایتی ۱۰میلیون تومانی را از دست داد. روز دوشنبه سکه نتوانست در برابر نزول قیمت دلار به زیر ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان مقاومت کند تا یک رقم از ارزش خود را از دست بدهد. از نگاه فعالان، تثبیت سکه زیر محدوده ۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان، می‌تواند زمینه‌ساز ریزش بیشتری در بازار شود.

عاملی که در روز دوشنبه زمینه‌ساز ریزش سکه شد، عدم افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا تا ساعت ۲۰ بعدازظهر سیگنال افزایشی خاصی را از خود بروز نداد و از ۱۷۷۹ دلار فراتر رفت. این در حالی بود که در روز یکشنبه بسیاری از تحلیلگران و سکه‌بازان اعتقاد داشتند که طلا هفته جاری را افزایشی آغاز خواهد کرد. توقف اونس در شروع کاری بازارهای جهانی، ضربه کاهشی دیگری بود که به معامله‌گران بازار سکه وارد شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظر شما