شناسهٔ خبر: 46888439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گردان‌های حزب‌الله عراق خواستار برکناری دولت الکاظمی شدند

حوزه/ در پی حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن خطیب بغداد که ۲۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، گردان های حزب الله عراق خواستار برکناری دولت مصطفی الکاظمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن خطیب بغداد که ۲۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، گردان های حزب الله عراق خواستار برکناری دولت مصطفی الکاظمی شد.

این جنبش در بیانیه ای گفت: کشور ما روز به روز با سرعت بیشتر به سوی پرتگاه های فاجعه بار وارد می شود و یک بار اشغالگران موجب این فاجعه می شوند و روز دیگر مفسدان در سایه نبود قانون، پرونده خدمات را همچون شکاری قرار داده و مافیای فساد بر سر آن رقابت می کند تا انسان عراقی را در معرض رنج و گرسنگی بیشتری قرار دهند و درگیری دیگری به نبرد جنایت داعش و شیوع کرونا بیافزایند.

جنبش گردان های حزب الله ادامه داد: ما فاجعه بیمارستان ابن خطیب را به خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و خواستار برکناری دولت الکاظمی هستیم؛ چراکه این دولت موجب افزایش مصیبت عراقی ها و تشدید فقر وگرسنگی در میان اقشار فقیر شده و آنان را زیر سلطه اشغالگران و حصار فساد قرار داده است.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور تحقیقات فوری در خصوص مسئولین وزارت بهداشت را داده است.

نظر شما