شناسهٔ خبر: 46875868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس تهران (۶اردیبهشت) / اقبال ۳۵میلیارد تومانی حقیقی‌ها به پتروشیمی نوری

افراد حقیقی در بورس امروز ۳۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه مواد و بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپاسار بود.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی ۷۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وپاسار»، «خساپا» و «میدکو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «نوری»، «شستا» و «فجر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پاسارگاد حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۸۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی06.02.1400

بیشترین تغییر مالکیت صنایع06.02.1400

نظر شما