شناسهٔ خبر: 46873611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین» مطرح شد

ناصر ایمانی:اصلاح‌طلبان به دوپینگ دیپلماسی چشم دوخته‌اند/ ورود تاجزاده به انتخابات یعنی اصلاحات به سمت رادیکال کردن فضای انتخابات می‌رود/ تاجزاده نقش صف‌شکن را ایفا می‌کند

ناصر ایمانی گفت: دیگر برای اصلاح‌طلبان مهم نیست نامزدهایشان چه ویژگی‌هایی دارند؛ آنها فقط رأی می‌خواهند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: کمتر از دو ماه تا انتخابات و کمتر از یک ماه به ثبت‌نام‌های انتخاباتی باقی مانده است و هنوز آشفتگی در چیدمان انتخاباتی در جبهه اصلاحات موج می‌زند؛ به نحوی که تا این لحظه حتی خط روشنی از سوی سران اصلاحات یا نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات تعیین نشده است. در این بین ورود نیروهای تندرویی مانند مصطفی تاجزاده به انتخابات هم می‌تواند حامل این پیام باشد که بخشی از اصلاح‌طلبان خواهان تندکردن فضای انتخاباتی هستند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیل آخرین وضعیت انتخابات اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت:«واقعیت این است که اصلاح‌طلبان در این دوره ظرفیتی ندارند که بتوانند اکثریت آراء را در اختیار بگیرند؛ مگر آنکه یک دوپینگ سیاسی کنند که این دوپینگ تحولات احتمالی است که شاید در حوزه دیپلماتیک رخ دهد؛ البته احتمالش ضعیف است. واقعیت این است که وضعیت اصلاح‌طلبان با نامزدهایی که اکنون در اختیار دارند اصلا خوب نیست و همچنان این احتمال وجود دارد که بازهم به سمت نامزد اجاره‌ای بروند».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان در این دوره می‌خواهند به هر نحوی که شده رأی بیاورند و دیگر برایشان مهم نیست نامزدهایشان چه ویژگی‌هایی دارند. در واقع هدف اصلاح‌طلبان اکنون رأی آوری است و نه دیگر چگونه رأی‌آوری و با چه نامزدی رأی‌آوری. آنها در مقطع کنونی هیچ پارامتر مشخص بر نامزدهایشان معین نکرده‌اند».

این تحلیلگر سیاسی درباره ابعاد ورود تاجزاده به انتخابات و اینکه آیا تصمیم او به کاندیداتوری پیامی در جهت تندکردن فضای انتخابات است یا خیر، اظهار کرد: «یکی از راه‌های دیگری که اصلاح‌طلبان در شرایطی خاص در پیش می‌گیرند، تندکردن فضای سیاسی و انتخاباتی است. آنها زمانی که می‌بینند دستان خالی است به سمت رادیکالیسم می‌روند که ورود آقای تاجزاده به انتخابات هم در همین راستاست».

ایمانی در پایان گفت: «توجه داشته باشیم که آقای تاجزاده با هیچ متر و معیاری تأییدصلاحیت نمی‌شود و خودش هم این را می‌داند زیرا اساسا او اعتقادی به قانون اساسی ندارد و بارها این موضوع را گفته است. حالا پرسش این است که پس چرا نامزد می‌شود؟ پاسخ روشن است. او نیامده که نامزد شود؛ او می‌خواهد فضای انتخابات را تند کند. بخشی از بدنه اصلاحات همیشه رادیکال بوده‌اند و این تاریخی چهل‌ساله دارد؛ از زمان چپ‌های خط امامی گرفته تا دوم خردادی‌ها و بعد هم اصلاح‌طلبان. طیف رادیکال اصلاحات در بزنگاه‌های خاص وارد عرصه می‌شود تا با تندکردن فضا به کمک جبهه متبوع خود بیاید. در واقع آنها صف شکنی می‌کنند تا اصلاح‌طلبان جلو بروند و آقای تاجزاده هم یکی از این صف‌شکن‌هاست».

نظر شما