شناسهٔ خبر: 46859361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – محمدرضا ظفرقندی

صاحب‌خبر -

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد. او متولد محله‌ی سرچشمه در تهران است.

ظفرقندی دارای فوق تخصص جراحی عروق بوده و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشرشده‌ی آقای ظفرقندی در فضای مجازی آمده است، او دارای سوابقی همچون «عضویت هیئت ممتحنه آزمون جامع پیش کارورزی و پذیرش دستیار کشور وزارت بهداشت، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت کمیته تخصصی جراحی عمومی شورایعالی پزشکی کشور، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و…» بوده است.

ظفرقندی که در سال‌های پیش از انقلاب تحت تاثیر سخنرانی‌های دکتر شریعتی قرار داشت و خود را مدیون او می‌داند، در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز به عنوان امدادگر در جبهه‌های نبرد حضور داشت.

ظفرقندی در مصاحبه‌ای که در سال ۱۳۸۳ در ایسنا منتشر شد درباره حوادث ۱۸تیر۷۸ می‌گوید: «عده‌ای فاجعه‌ای بسیار بزرگ را به وجود آوردند و با آبروی نظام و انقلاب اسلامی بازی کردند اما در سیر پرونده‌ی این فاجعه فقط دو نفر محکوم شدند، آن هم به دزدیدن دستگاه ریش‌تراش. این فاجعه با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب، رییس جمهور، مسوولان و بر اساس عقل سلیم و آموزه های دینی، جنایت است و قطعا عاملینی داشته که قوه‌ قضاییه وظیفه دارد این عاملین را شناسایی کند. همان گونه که بارها دیده‌ایم اگر اراده‌ای بر انجام کاری تحقق گیرد، آمرین و عاملین آن به سرعت شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌شوند. حرکت دانشجویان در ابتدا برای جلوگیری از بسته شدن روزنامه‌ سلام شکل گرفت. اما متاسفانه با تهاجم ظالمانه به دانشگاه و عدم برخورد صحیح و قاطع با آمران و عاملان فاجعه، این امر امروز مورد سوءاستفاده قرار گرفته و موجی شده است که عده‌ای از آن موج درصدد سوءاستفاده برآمدند».

محمدرضا ظفرقندی در بهمن ۱۳۹۷ به‌عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کشور انتخاب شد.

آقای ظفرقندی از چهره‌های اصلاح‌طلب جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما