شناسهٔ خبر: 46845502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ده‌ها کشته و زخمی در پی آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن‌الخطیب» بغداد+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- اداره کل دفاع مدنی عراق از وقوع آتش سوزی در یکی از بیمارستان های پایتخت این کشور خبر می دهد و گزارش های غیر رسمی نیز از کشته و زخمی شدن ده ها تن در نتیجه آن حکایت دارند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اداره کل دفاع مدنی عراق شامگاه شنبه به وقت محلی، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در داخل بیمارستان «ابن الخطیب» در جنوب شرق شهر بغداد، پایتخت این کشور، آتش سوزی روی داده و به دنبال آن نیز، بیش از ۲۰ تیم آتش نشانی به رهبری سرلشکر «کاظم سلمان بوهان»، مدیرکل این اداره، راهی آن جا شده اند.

این اداره در بیانیه خود که در خبرگزاری رسمی عراق (واع) منتشر شده، همچنین تاکید کرده که همزمان با عملیات اطفای حریق در بیمارستان ابن الخطیب، تیم های امداد و نجات این اداره نیز شروع به عملیات تخلیه بیمارستان از بیماران بستری در آن جا کرده اند.

اداره کل دفاع مدنی عراق بامداد امروز (یک شنبه) نیز در بیانیه دیگری، خاطر نشان ساخت که تیم های این اداره و تحت نظارت مستقیم سرلشکر بوهان، ابتدا با مشارکت تیم بین المللی جست و جو و نجات وابسته به آن در جنوب شهر بغداد، عملیات نجات بیماران بستری در بیمارستان ابن الخطیب را تکمیل کرده و پس از آن نیز تلاش خود را به کار گرفته و موفق شدند با انجام عملیات ورود مستقیم، آتش سوزی گسترده در داخل این بیمارستان ویژه بیماران مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) را مهار کنند.

این اداره در ادامه بیانیه دوم، ضمن تاکید بر این که تیم های دفاع مدنی همزمان با عملیات ورود مستقیم، مهار آتش سوزی و اطفای حریق به طور کامل از طریق پنجره های بیمارستان و نردبان های اضطراری، تلاش های زیادی برای نجات بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا انجام داده، اذعان کرد که در نتیجه این حادثه و شدت آتش سوزی، مواردی جراحت و تلفات جانی به ثبت رسیده است.

اداره کل دفاع مدنی عراق همچنین اعلام کرد که خواهان آغاز تحقیقات در مرکز پلیس مسئول محدوده جغرافیایی بیمارستان ابن الخطیب با استناد به گزارش کارشناس مدارک کیفری برای تعیین دلایل وقوع آتش سوزی شده است.

به دنبال آن نیز، مدیرکل دفاع مدنی عراق در گفت و گو با شبکه خبری دولتی این کشور (العراقیه الاخباریه) اظهار داشت: آتش سوزی در طبقه اختصاص یافته به احیای ریوی در بیمارستان ابن الخطیب روی داده؛ توانستیم ۹۰ نفر از مجموع ۱۲۰ بیمار و همراه را نجات دهیم.

سرلشکر بوهان در این باره افزود: تاکنون دلایل وقوع آتش سوزی به طور دقیق مشخص نشده، بیماران تنها افراد مسن نیستند بلکه بیماران بستری در بخش تجهیزات احیای تنفسی نیز هستند؛ جوانان منطقه نیز نقش ممتازی در نجات بیماران و تخلیه اجساد داشتند.

مدیرکل دفاع مدنی عراق ضمن تاکید بر این که تیم های اداره عملیات اطفای حریق، خنک سازی و جست و جو را به طور کامل به پایان رساندند، تایید کرد که در نتیجه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب، مواردی جراحت و تلفات جانی به ثبت رسیده است.

در همین حال، خبرنگار واع از بیان دلایل متعددی در رابطه با حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب خبر می دهد جایی که برخی از اتصال کابل برق و برخی دیگر نیز از بروز اختلال در دستگاه های اکسیژن به عنوان عامل حادثه نام می برند.

این خبرنگار با بیان این که تاکنون هیچ گونه آمار رسمی در رابطه با شمار قربانیان و زخمی های آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب اعلام نشده، تاکید کرد که مردم برای نجات بیماران از این حادثه، همکاری زیادی با دستگاه های امنیتی داشتند.

این در حالی است که بنا بر گزارش های غیر رسمی برخی رسانه های عراقی به نقل از منابع امنیتی، در نتیجه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب شهر بغداد، ۲۳  تا ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

خبر اصلی را در خبرگزاری رسمی عراق ببینید

نظر شما