شناسهٔ خبر: 46824250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – حسن سبحانی

صاحب‌خبر -

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

حسن سبحانی، نماینده‌ی مردم در مجالس پنجم، ششم و هفتم در سال ۱۳۳۲ به دنیا آمد. او متولد دامغان در استان سمنان است.

سبحانی دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران بوده و به‌عنوان استاد تمام در دانشکده‌ی اقتصاد همین دانشگاه مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشرشده‌ی آقای سبحانی در فضای مجازی آمده است، او «دکترایش را در رشته اقتصاد در دانشگاه تهران سپری کرده و در سال ۷۱ با رساله‌ای تحت عنوان «نظام اقتصادی اسلام» به پایان رساند و در همان سال به مرتبه‌ی استادیاری، در سال ۸۲ به مرتبه‌ی دانشیاری و در سال ۹۱ به مرتبه‌ی استاد تمامی اقتصاد در دانشگاه تهران ارتقاء یافت».

سبحانی در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از سوی مردم دامغان انتخاب و راهی مجلس شد. دوران حضور او در مجلس با حضور پررنگ در کمیسیون‌ها و مباحث اقتصادی همراه بود و به گفته‌ی خودش «در دوره‌های نمایندگی، به هیچ‌یک از جناح‌ها تعلق خاطر نداشته‌است».

سبحانی که در دوره‌ی هشتم مجلس شکست خورده بود، در دوره‌ی دهم مجلس به‌عنوان کاندیدای مستقل از تهران وارد انتخابات شد که ناکام ماند.

سبحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ نیز اعلام کاندیداتوری کرد اما از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت‌ شد. او در اعتراض به این موضوع در نامه‌ای ۴۴ صفحه‌ای خطاب به مردم به انتقاد از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پرداخت.

آقای سبحانی از چهره‌های اقتصادی جریان اصولگراست که بیشتر در محافل دانشگاهی، اقتصاددان شناخته‌شده‌ای است؛ وی چندی قبل اعلام کرد که در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما