شناسهٔ خبر: 46823346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سراسیمگی صهیونیست‌ها از اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات دیمونا

قواعد جنگ به نفع مقامت در حال تغییر است

صاحب‌خبر -

سرزمین‌های اشغالی طی روزهای اخیر صحنه میدان داری مقاومت و شکست‌های رژیم صهیونیستی است چنانکه از یک سو اصابت موشک به نزدیکی دیمونا توان گنبد آهنین صهیونیست‌ها را زیر سوال برده و از سوی دیگر مقاومت ملت فلسطین از مسجد الاصی نقشه های اشالگرایانه صهیونیست‌ها را نقش برآب می سازد.
رژیم صهیونیستی از یک سو با بحران امینتی و ناتوانی ساختار رهگیر موشکی مواجه است و از سوی دیگر ایستادگی ملت فلسطین در حمایت از قدس و مسجد الاقصی ناتوانی امنینی این رژیم در برابر مقاومت را آشکارتر ساخته است.ارتش رژیم صهیونیستی در ارتباط با حمله موشکی به نزدیکی تأسیسات‌‌ اتمی «دیمونا» (در جنوب فلسطین اشغالی) اعلام کرد که موشک شلیک شده از خاک سوریه رهگیری نشده است.
«آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد:‌ «از تحقیقات اولیه حادثه شلیک موشک زمین به هوا از سوریه به سمت اسرائیل مشخص می‌شود که رهگیری موشک صورت نگرفته است».الجزیره نیز گزارش داد که ارتش مدعی شده است: «اما [موشک] در آسمان منفجر شده و ترکش‌های آن در نقب پخش شده است». شبکه «العربیه» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ارتش اسرائیل دو بار در رهگیری موشک ناموفق عمل کرده است.پس از سخنان وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی درباره سر جنگی ۲۰۰ کیلویی موشک شلیک شده به نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی، وزیر جنگ فعلی این رژیم نیز به شکست در رهگیری موشک اذعان کرد.
گانتز در ادامه افزود: «برای رهگیری موشک تلاش صورت گرفت؛ اما با شکست مواجه شد. ما همچنان درباره این حادثه تحقیق می‌کنیم». در این میان سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» با اشاره به شلیک موشک به سمت تأسیسات اتمی «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی گفت که به نظر می‌رسد صبر راهبردی به پایان رسیده است.
«عبدالباری عطوان» نوشت: «موشک دیمونا شاید نوید آغاز یک تغییر در قواعد درگیری باشد. [این موشک] از فروپاشی تمام معادله‌های قدیمی رونمایی کرد».عبدالباری عطوان افزود: «به نظر می‌رسد که صبر راهبردی به پایان رسیده است و گنبدهای آهنینی که برخی از عرب‌ها بر روی آن حساب باز کرده بودند، ثابت شد که دروغین هستند. کسانی که فرار توأم با وحشت شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها را دیدند، آنچه می‌گوییم را می‌فهمند؛ مقاومت پاسخ می‌هد و زمان عزت در پیش است».الاخبار در گزارشی با اشاره به موشک شلیک شده به دیمونا به ناکامی و ناتوانی کامل سامانه رهگیر رژیم صهیونیستی پرداخته و اینکه ضعف و پاشنه آشیل سامانه مذکور بیش از پیش خود را نمایان ساخت.از سوی دیگر منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک کامیون حمل تانک و تجهیزات نظامی سنگین وابسته به ارتش این رژیم در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان واژگون شده است. البته در ادامه سیاست های اشغالگرایانه مقامات رژیم صهیونیستی اشغال ۱۴.۷ هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تصویب کردند.از سوی دیگر نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد که شورای امنیت باید نگران حضور جنبش حماس در انتخابات پیش روی فلسطین باشد.
خبر دیگر آنکه سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به درگیری‌های شامگاه میان نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی ابراز نگرانی کرد.در این میان مقاومت مردمی فلسطینی‌ها در برابر ارتش صهیونیستی ادامه دارد چنانکه منابع فلسطینی گزارش دادند که در درگیری‌ میان فلسطینی‌ها با نیروهای امنیتی و گروه‌های تندروی صهیونیستی در قدس اشغالی، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.طبق گفته شاهدان، دامنه این درگیری از شهر قدس به اطراف شهر به ویژه محله «الطور» کشیده شد و پلیس رژیم صهیونیستی معتکفان را از مسجد الاقصی وادار به خروج کرد.
نیروهای اشغاگر صهیونیستی شامگاه پنجشنبه با حمله به مسجدالاقصی معتکفین در این مسجد را با زور خارج کردند. هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که قدس در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نمی‌شود و سیاست‌های نژادپرستانه آن را نمی‌پذیرد. خطیب مسجد الاقصی نیز تأکید کرد که مردم قدس، در برابر تجازوارت مسئولان صهیونیست و گروههای یهودی افراطی تسلیم نخواهند شد.
همزمان با تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی خبرگزاری رسمی سوریه با اعلام خبر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، گزارش داد که سامانه‌های پدافندی این کشور به مقابله با این حمله پرداختند.لازم به ذکر است در ادامه مقاومت منطقه در برابر تجاوزات ارتش صهیونیستی فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که مقاومت به نقش خود در دفاع از مرزهای حاکمیتی لبنان متعهد است.این فراکسیون همه گروه‌های سیاسی را به خروج از دایره منفی گرایی، متحد شدن، درس گرفتن از اشتباهات گذشته، سازندگی دوباره کشور، اهتمام به حقوق شهروندان و مجازات عوامل بحران مالی این کشور دعوت کرد.

نظر شما