شناسهٔ خبر: 46820983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دولت باید راه رفتن به بهشت را هموار کند و جهنمی‌ها کم شوند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه نگاه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز هم‌زمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها اظهار کرد: تلاش در راستای گسترش خداترسی و تقوا میان مردم از اصلی‌ترین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه 96 سوره اعراف است.

 

به گزارش حوزه‌نیوز، وی افزود: خداوند در این آیه راه‌حل بسیاری از مشکلات را تقوای الهی می‌داند و گوش‌زد می‌کند در صورت رعایت تقوا برکات آسمان و زمین بر مخلوقات نازل می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: راه نجات از مشکلات در صورت داشتن تقوا ایجاد خواهد شد و بر اساس آیات راه نجات خداترسی است و دولت اسلامی در مرحله اول باید خود را مستلزم به رعایت تقوا بداند و در مراحل بعدی این صفت را در جامعه گسترش دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: رعایت تمامی موازین تقوا بر اساس ظرفیت‌های دولت امری ضروری است و اگر خداترسی صورت نگیرد نمی‌توان مشکلات را مرتفع کرد.

 

وی یادآور شد: دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه دغدغه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مراقبت شخصی و مراقبت گروهی باعث می‌شود خداوند نصرت و لطف خود را شامل افراد در جامعه کند.

 

وی در ادامه گفت: میزان برخورداری از روحیه امید و امیدبخشی در جامعه از شاخصه‌های دولت اسلامی است و مؤمنان نیز باید در جامعه امیدوار به نصرت الهی باشند و سختی‌ها را تحمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند به جبهه مقاومت امید پیروزی و نصرت را داده است در حالیکه جبهه دشمن نقطه امیدی ندارد.

 

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دولت اسلامی باید در مرحله نخست خودش امیدوار باشد و در مرحله دوم به دیگران و جامعه نیز امید دهد و میزان برخورداری از سعه‌صدر را در جامعه در برابر مشکلات و انتقادات نهادینه کند.

 

وی افزود: ویژگی انتقادپذیری در روحیه نبی گرامی اسلام و دیگر پیامبران الهی به معنای واقعی کلمه وجود داشت و در وجود رسول خدا به‌مراتب بیشتر بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کسی که مصالح نظام را فدای اهداف شخصی کند و از سعه‌صدر برخوردار نباشد صلاحیت تصدی‌گری دولت اسلامی را نخواهد داشت.

نظر شما