شناسهٔ خبر: 46814801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شب گذشته اتفاق افتاد:

مجروحیت 105 فلسطینی در تهاجم صهیونیست ها به نمازگزاران مسجد الاقصی+تصاویر

رسانه های فلسطینی اعلام کردند در درگیری های شب گذشته فلسطینیان شهر قدس با نیروهای رژیم صهیونیستی 105 شهروند فلسطینی دچار مجروحیت های مختلف شده اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، بیش از 100 شهروند فلسطینی در درگیری های روز گذشته با اشغالگران صهیونیست در محله های بخش قدیمی شهر قدس اشغالی دچار مجروحیت های مختلف شدند.

 

بامداد امروز جمعه منطقه شیخ جراح در مرکز شهر قدس شاهد تلاش یهودیان افراطی برای تجاوز به منازل فلسطینیان و پرتاب سنگ توسط به سوی خانه آنها بود که با مقابله ساکنان محلی در این شهر مواجه شد.

 

شاهدان عینی تاکید دارند عناصر سازمان های افراطی یهودی شیشه ده ها خودرو در خیابان المطران در این منطقه از شهر قدس را شکسته و به منازل فلسطینیان در منطقه التله الفرنسیه در این شهر تعرض کردند.

 

همچنین مناطقی چون الصوانه، الطور، وادی الجوز در نزدیکی بخش مرکزی شهر، باب العامود و باب الساهره در اطراف مسجد الاقصی و خیابان های ملک سلیمان و نابلس در قدس اشغالی شاهد درگیری اشغالگران و فلسطینیان بوده است.

 

نیروهای اشغالگر در این درگیری ها از نارنجک های دودزا و اشک آور، گلوله های جنگی و پلاستیکی و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن معترضان فلسطینی استفاده کرده و جوانان فلسطینی را پس از اقامه نماز تراویح مورد حمله قرار دادند.

 

جمعیت هلال احمر فلسطینی از اصابت گلوله به سر یک جوان فلسطینی و انتقال 22 مجروح به بیمارستان های شهر قدس برای معالجه و مداوای ده ها نفر دیگر به صورت میدانی خبر داد.

 

مقامات بهداشتی فلسطینی مجروحیت های ناشی از این درگیری را متوسط و خفیف توصیف کرده و افرودند مجروحان این درگیری ها مجموعاً 105 نفر بوده و تاکید کردند این یکی از شدیدترین سرکوب های پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان قدس در سال های گذشته بوده است.

 

بر اساس گزارشات رسانه ها این درگیری ها از باب العامود آغاز شده است، منطقه ای که اشغالگران صهیونیست آن را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده و با نصب موانع آهنین و استقرار صدها نیروی نظامی در اطراف مسجد الاقصی برای هشتمین روز متوالی در ورود و خروج فلسطینیان ایجاد مانع کردند.

 

این درگیری ها پس از آن به باب الساهره نیز گسترش یافته و اشغالگران صهیونیست با فلسطینیان حاضر در خیابان ملک سلیمان و نابلس درگیر شدند و برخی از آنان را هدف قرار دادند.

 

 

اما اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اشغالی اعلام کرد با وجود تمام محدودیت های اعمال شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شب گذشته حدود 70 هزار فلسطینی در اقامه نماز تراویح در محوطه های اطراف مسجد الاقصی حضور یافتند و تا حد امکان از حضور فلسطینیان در این مراسم مذهبی جلوگیری به عمل آمده است.

 

این درگیری ها با تحریک صهیونیست های افراطی راستگرا در اراضی اشغالی به وقوع پیوست که صدها نفر از آنها در اطراف باب العامود حاضر شده و شعار مرگ بر عرب سر دادند.

 

رسانه های عبری زبان مدعی شدند پلیس رژیم صهیونیستی تلاش کرد از نزدیک شدن عناصر افراطی به تجمع جوانان فلسطینی در اطراف باب العامود جلوگیری کند. اما تصاویر ثبت شده حاکی از آن است که اشغالگران صهیونیست ضمن برخورد شدید با فلسطینیان قدس در برخورد با عناصر سازمان های افراطی صهیونیست که در حال درگیری با پلیس هستند مماشات کرده است.

 

خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد برخی تصاویر ثبت شده نشان می دهد شهرک نشینان صهیونیست در حال تیراندازی با گلوله جنگی به سوی فلسطینیان بوده اند که شبب مجروحیت تعدادی از آنها شده است.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما