شناسهٔ خبر: 46812676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زاخارووا: سخنان بورل درباره جمهوری چک ادامه سیاست غیردوستانه اتحادیه اروپاست

صاحب‌خبر -

شفقنا-سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره جمهوری چک، این اقدام را تداوم سیاست غیردوستانه در قبال مسکو عنوان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که سخنان جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا در خصوص حمایت از جمهوری چک، ادامه سیاست غیر دوستانه اتحادیه اروپا در قبال مسکو است.

او گفت: ما این سخنرانی را ادامه سیاست غیر دوستانه اتحادیه اروپا در قبال کشورمان می دانیم. به جای تحقیق دقیق درباره علل حادثه‌ای که هفت سال قبل در جمهوری چک اتفاق افتاد ، اتحادیه اروپا به اتهامات بی اساس مقامات چک پیوست.

زاخارووا افزود: حمایت بی پروا و آشکار اتحادیه اروپا از اقدامات سیاسی پراگ بسیار خطرناک است زیرا باعث تقویت اعتماد به نفس در مصونیت از مجازات و ایجاد احساس کاذب از سهل انگاری می شود.

پیش از این، جوزپ بورل به نمایندگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای ابراز همبستگی با پراگ پرداخت که اطلاعات روسیه را به دست داشتن در بمب گذاری هایی که در یک انبار مهمات در «وربتیس» اتفاق افتاده بود، متهم کرد و ۱۸ دیپلمات روسی را از خاک خود اخراج کرد.

وزارت خارجه چک امروز پنجشنبه از کاهش سفارت روسیه در پراگ به همان سطح نمایندگی دیپلماتیک چک در مسکو خبر داد.

وزیر خارجه چک نیز گفت: واکنش روسیه در برابر اقدامات ما با اخراج ۲۰ دیپلمات ما از مسکو اغراق آمیز بود.

او افزود: من دیروز به سفیر گفتم که اگر دیپلمات های چک به مسک بازگردانده نشوند، ما تعداد کارمندان سفارت روسیه در پراگ را به این سطح کاهش خواهیم داد.

«آندره بابیس»، نخست وزیر چک شنبه گذشته  از اخراج ۱۸ دیپلمات روسی از اراضی چک خبر داد و در بیانیه ای توضیح داد که آنها به نفع اطلاعات روسیه کار می کنند و سوءظن جدی در خصوص دست داشتن آنها در بمب گذاری انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ وجود دارد در منطقه وربتیس وجود دارد.

روسیه به نوبه خود با اخراج ۲۰ دیپلمات چک به تصمیم پراگ برای اخراج دیپلمات های خود به طور ناگهانی پاسخ داد و وزارت امور خارجه روسیه تصمیم دولت چک را بی سابقه توصیف کرد و تصریح کرد که این اقدام به بهانه های نادرست در رابطه با دخالت اطلاعات روسیه در ۲۰۱۴ انفجار انبار مهمات صورت گرفته است.

این خبر را در اسپوتنیک می توانید ببینید.

نظر شما